چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

سینماگران و افزایش قیمت بلیت سینماها/۳

علیخانی: افزایش قیمت بلیت سینماها نباید لجام گسیخته باشد/ باید به فکر کارمندان، کارگران و بازنشستگان هم باشیم!

عبدالله علی خانی

سینماپرس: عبدالله علیخانی تهیه کننده سینما در خصوص انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت بلیت سینماها در سال جدید گفت: بنده معتقدم افزایش قیمت بلیت سینماها نباید لجام گسیخته باشد، یعنی بر اساس تورم که در کشور وجود دارد قیمت بلیت ها نباید افزایش پیدا کند چرا که اگر این اتفاق رخ بدهد ما شاهد ریزش شدید مخاطبان سینما خواهیم بود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «تکیه بر باد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که قیمت ها دچار نوسان شدید است، تورم در کشور ما فزاینده است؛ مردم در کشور ما همگی به ریال حقوق می گیرند اما باید به دلار خرج کنند و همین اتفاق باعث بحران اقتصادی در جامعه شده است. این مسأله ای همه گیر است و در تمامی قشرهای جامعه اپیدمی شده و وجود دارد و شامل حال همه ملت می شود.

وی ادامه داد: این ما هستیم که باید خودمان به فکر هم نوعان مان باشیم؛ حوزه فرهنگ و هنر و بالاخص سینما هم درگیر همین وضعیت است؛ هزینه ها در سینما بسیار بالا رفته و این نکته ای است که همه به آن واقف هستیم اما اگر بخواهیم بر اساس تورمی که در کشور وجود دارد قیمت بلیت ها را افزایش دهیم ممکن است افت جدی مخاطب داشته باشیم که در درازمدت به ضرر سینما خواهد بود.

علیخانی خاطرنشان کرد: کالایی که ما به مردم عرضه می کنیم فرهنگی است و این وظیفه یکایک نهادهای متولی است تا تدبیری اندیشه کنند و اگر می خواهند قیمت کالای فرهنگی را افزایش دهند به گونه ای نباشد که این کالای مهم از سبد خانواده ها حذف شود.

این سینماگر با بیان اینکه ما باید به فکر کارمندان، کارگران و بازنشستگان هم باشیم اظهار داشت: بنده همیشه به همکاران و دوستان خودم عرض می کنم که ما وقتی دست در جیب مان می کنیم همیشه پر بیرون می آید اما یک کارگر و کارمند همیشه جیبش پر نیست و این ما هستیم که باید رعایت حال این اقشار را بکنیم چرا که سینما با حضور مخاطبان و تماشاگران معنا پیدا می کند و ما نباید کاری کنیم که سالن های سینمای مان عاری از تماشاگر شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «آواز قو» در پایان این گفتگو افزود: در نهایت این وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که قیمت بلیت ها را تعیین می کند و سینماداران و سینماگران و تهیه کنندگان مداخله ای در این قضیه ندارند و امیدوارم کاری که مسئولان وزارت ارشاد انجام می دهند به نفع کلیت سینما باشد. بر اساس شنیده های بنده گویا قرار است قیمت بلیت در سینماهای مدرن ۲۰ هزار تومان، در سینماهای ممتاز ۱۵ هزار تومان و در سینماهای درجه یک ۱۲ هزار تومان تعیین شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.