شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵

اعلام جزییات نشست تخصصی «اقتباس برای فیلمنامه پویانمایی»

 انیمیشن سینمایی «آخرین داستان»

سینماپرس: چهارشنبه ۱۵ اسفند و در چهارمین روز برپایی یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران نشست تخصصی «اقتباس برای فیلم‌نامه پویانمایی» برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، نشست «اقتباس برای فیلم‌نامه پویانمایی» با هدف کشف زیرمتن‌های مناسب برای اقتباس در حوزه پویانمایی، بررسی روند تبدیل این متون به فیلم‌نامه نهایی و تحلیل میزان موفقیت این فیلم‌نامه‌ها در یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران برگزار می‌شود.

فیلم‌های سینمایی «آخرین داستان» ساخته اشکان رهگذر، «هزار افسان: افسانه زال و سیمرغ» ساخته اصغر صفار و عباس جلالی‌یکتا، «ایستوک» به کارگردانی رولند توث و «سنجاب» اثر مایکه مولر آثار انتخاب شده برای این نشست هستند.

نشست «اقتباس برای فیلم‌نامه پویانمایی» ساعت ۱۵ روز چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

این نشست با این نگاه برگزار می‌شود که جایگاه فیلم‌نامه در پویانمایی، جایگاهی مهم و نیازمند توجه کامل سازندگان و تحلیل‌گران این حوزه است و هر اثری چه کوتاه و چه بلند به پشتوانه یک فیلم‌نامه دقیق و صحیح است که ظرفیت‌های اجرایی خود را شکوفا می‌کند. با چنین رویکردی داستان‌های تاریخی و اسطوره‌ای هر کشور و فرهنگ قابلیت مهمی برای تبدیل‌شدن به فیلم‌نامه‌های پویانمایی جذاب و هدفمند دارند.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۲ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نمایش آثار منتخب داخلی و خارجی در چند بخش میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.