چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳

نشست خبری اختتامیه «بشارت۱۴۵۲» برگزار شد

نشست خبری اختتامیه برنامه تلویزیونی «بشارت ۱۴۵۲»

سینماپرس: در آستانه برگزاری اختتامیه طرح «بشارت ۱۴۵۲»، نشست خبری این رویداد با حضور حجت‌الاسلام محسن عرفاتی، سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما و اهالی رسانه برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری اختتامیه برنامه تلویزیونی «بشارت ۱۴۵۲» سه‌شنبه ۷ اسفندماه ۹۷ با حضور حجت‌الاسلام محسن عرفاتی سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما و اصحاب رسانه در سالن جلسات شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد.

حجت‌الاسلام عرفاتی در ابتدای این نشست عنوان کرد: امسال دوازدهمین دوره طرح قرآنی بشارت بود که پایان اسفند اختتامیه «بشارت ۱۴۵۲» با هدف انس با قرآن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای این طرح نوعی همگرایی بین نهادهای قرآنی انجام شد و این طرح هر سال گسترش بیشتری پیدا کرد. مراسم اختتامیه این طرح در اسفندماه برگزار می‌شود و در آن نهادها و سازمان‌ها و عملکردشان مورد تقدیر قرار می‌گیرند و نشست امروز اختتامیه‌ای بر برنامه تلویزیونی این طرح است.

سرپرست شبکه قرآن تصریح کرد: رادیو و تلویزیون با این طرح همراه بودند و در زمان اذان گاهی همه شبکه ها این طرح را دنبال می‌کردند.

وی اضافه کرد: تمایز این طرح با سال گذشته این بود که در سه فصل پوشش تلویزیونی داشت. امسال همچنین شبکه‌های استانی نیز در این حوزه برنامه‌سازی کردند، ما در استان‌ها ظرفیت ناشناخته‌ای داریم و دنبال این هستیم استعدادها کشف شود.

عرفاتی گفت: هدف از این طرح در سال ۹۷ این بود که تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی را در دستور کار داشته باشیم. کشف استعدادهای قرآنی هدف دیگر ما بود چرا که بسیاری از قراء از همین مسابقات تلویزیونی شناخته می‌شوند.

سرپرست شبکه قرآن اظهار کرد: ما باید به این سمت حرکت کنیم که ساختارهای رسانه‌ای خود را پربیننده‌تر کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های مرتبط با طرح بشارت ۱۴۵۲ یادآور شد: در شبکه قرآن هر شب بحث آموزش سوره‌های مرتبط با طرح را داشتیم و دیگر شبکه‌ها نیز هر روز برنامه‌هایی را در این راستا ارایه کردند.

در مسابقه پیامکی مرتبط با این طرح هم هشت میلیون شرکت کردند و در کل می‌توان گفت در این طرح ۱۶ میلیون نفر مشارکت داشته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.