چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر افتتاح شد/ برپایی رویدادی بدون اسپانسر مالی

نشست خبری و آیین افتتاحیه هشتمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر

سینماپرس: نشست خبری و آیین افتتاحیه هشتمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر روز گذشته ۷ اسفند در عمارت نوفل لوشاتو برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری و آیین افتتاحیه هشتمین جشنواره تئاتر ثمر با حضور محمدرضا ژیان موسس جشنواره، افشین علی اصفهانی دبیر جشنواره و حامد نصرآبادیان نماینده هیات داوران روز گذشته هفتم اسفند ماه در عمارت نوفل لوشاتو برگزار شد.

بعد از اعلام نام ۲۹ گروه شرکت‌کننده در جشنواره نشست خبری آغاز بکار کرد.

در ابتدای نشست محمدرضا ژیان موسس جشنواره ضمن تبریک روز زن و میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) عنوان کرد: خوشحالم که افتتاحیه جشنواره ما به برکت این بانوی بزرگوار در این روز قرار گرفته است. جشنواره ما اکنون در هشتمین دوره خود قرار دارد و خیلی آهسته و پیوسته توانسته محبوبیت خود را نزد هنرجویان هنر جای دهد. این جشنواره از دل دانشجویان است و کاملا مردمی برگزار می‌شود.

ژیان با اشاره به اینکه نامزدهای جشنواره پیش از مراسم اختتامیه اعلام خواهند شد، گفت: از بین پنج نامزد، یک نفر تقدیر و یک نفر نیز لوح و تندیس جشنواره را دریافت خواهد کرد. شش اثر هم در بخش مهمان حضور دارند.
 
وی با اشاره به اینکه مدیریت عمارت نوفل لوشاتو کارهایی را برای اجرای عموم انتخاب خواهد کرد، یادآور شد: اگر کیفیت اثری بالا باشد، اجرای عموم خواهد گرفت. متأسفانه ما در این دوره هیچ اسپانسر مالی نداریم، بلیت‌ها برای گروه‌ها با تخفیف پنجاه درصد اعطا می‌شود و دبیرخانه این امکان را ندارد که برای گروهی بلیت رایگان صادر کند. من از همین تریبون اعلام می‌کنم اگر سازمان و یا موسسه دولتی و یا خصوصی پیدا شود که هزینه‌های وارده بر جشنواره را متقبل شود کلیه بلیت‌های این جشنواره را رایگان و کلیه پرداختی‌ها عودت خواهد شد.

در ادامه حامد نصرآبادیان به نمایندگی از تیم داوران جشنواره بیان کرد: امیدوارم به یمن روز مادر، ابتدا رفاقت و سپس رقابت برای گروه‌ها باشد و ما هم شاهد جشنواره خوب، آرام و پرهیجانی باشیم. هر کدام از ما که ثابت کنیم بهتر از دیروز هستیم، برنده شده ایم.

وی خطاب به گروه‌های نمایشی اظهار کرد: من به عنوان نماینده تیم داوران می‌گویم که همه می‌دانیم شما با ذیق وقت دکور می‌زنید اما ما شرایط بازبینی را با همان کیفیت اصلی دکور و نور برایتان درنظر می‌گریم بنابراین همه تمرکز را روی کارگردانی و بازی بگذارید تا رخنه ای بر تمرکزتان وارد نشود.

در ادامه افشین علی اصفهانی دبیر جشنواره عنوان کرد: ۲۳۷ اثر به دبیرخانه جشنواره ما ارسال شده بود که از این تعداد ۸۰ اثر به مرحله خوانش رسیدند و ۲۴ اثر نیز در مرحله بازبینی و داوری برای رقابت انتخاب شدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا گروهی می‌تواند از شب قبل برای دکور زدن در سالن حضور داشته باشد، گفت: خیر، چنین امکانی برای ما ایجاد نشده است.

اجراهای هشتمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر به منظور رشد و گسترش هنر تئاتر و کشف استعداد جوانان از ۹ تا ۱۸ اسفند ماه در عمارت نوفل لوشاتو برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.