سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰

افزایش بینندگان مراسم زنده اسکار

اسکار

سینماپرس: آمارها از رشد ۱۱/۵ درصدی بینندگان تلویزیونی مراسم اسکار نود و یکم نسبت به دوره قبل خبر می دهد.

به گزارش سینماپرس به نقل از وِرایِتی، پخش تلویزیونی زنده مراسم اسکار نود و یکم در روز یکشنبه نشان از رشد این رویداد داشت. میانگین ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بیننده افزایش ۱۱/۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸ داشته است.

مراسم اسکار امسال از نظر مخاطبین بین سنین ۱۸ تا ۴۹ سال نیز ۱۳ درصد افزایش داشته است. همچنین در آمار بینندگان زنان خانه‌دار نیز افزایش ۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸ داشته است.

خبر دیگر اینکه برنامه زنده مراسم اسکار به عنوان پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی جایگاه سوم را طی دو سال گذشته کسب کرده است. بر اساس این آمار جایگاه اول پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی مربوط به برنامه «این ماdیم» از مجموعه پیش از مسابقات سوپر بول با ۳۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بیننده و جایگاه دوم متعلق به برنامه اسکار شبکه ای‌بی‌سی در سال ۲۰۱۷ با ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بیننده بوده است.

تاریخ مراسم اسکار نشان داده هر سال که فیلمی که در گیشه موفق بوده و در اسکار هم موفق بوده، آن سال تعداد بیننده‌های تلویزیونی آن مراسم اسکار هم بالا بوده است. در هفتادمین دوره اسکار در سال ۱۹۹۸ که فیلم «تایتانیک» که در گیشه جهانی با فروش ۶۰۰ میلیون دلاری تنها در سینماهای آمریکا با موفقیتی بی‌نظیر همراه بود، اسکار را نیز به چنگ آورد و همین باعث شد تا رکورد ۵۷ میلیون و ۲۵۰ هزار بیننده برای تماشای مراسم زنده تلویزیونی اسکار ثبت شود.

در اسکار هفتاد و ششم نیز فیلم «ارباب حلقه‌ها» برنده اسکار شد و ۴۳ میلیون و ۵۶۰ هزار بیننده مراسم زنده تلویزیونی بودند. این فیلم در آن سال توانست تنها در سینماهای آمریکای شمالی ۳۶۸ میلیون دلار تا پیش از مراسم اسکار کسب کند.

همین گرایش مردم به دنبال کردن میزان فروش گیشه‌ای فیلم‌ها باعث اتخاذ تصمیم ناقص و کوتاه مدت آکادمی اسکار برای افزودن بخشی با عنوان «بهترین فیلم مردم‌پسند» به اسکار امسال بود که در زمانی کوتاه با انتقادهای شدید مواجه و از پنل آکادمی کنار گذاشته شد.

البته یکی از دلایل آکادمی برای اتخاذ این تصمیم زودگذر، فروش سه فیلم از عناوین اصلی و موفق این دوره شامل «تولد یک ستاره» با فروش ۲۱۰ میلیون دلاری، «راپسودی بوهِمی» با فروش ۲۱۳ نیلیون دلاری و «پلنگ سیاه» با فروش فوق‌العاده ۷۰۰ میلیون دلاری در سینماهای آمریکای شمالی بود.

امسال همچنین از جنبه مشارکت نژادی هم آمار خوب بود. فیلم‌های «بلکککلنزمن» از اسپایک لی و نیز فیلم «پلنگ سیاه» که تمام عوامل آن را رنگین‌پوستان تشکیل می‌داد از نمونه‌های بارز رشد مشارکت رنگین‌پوستان در این دوره محسوب می‌شود.

شبکه اِی‌بی‌سی قول داده بود که برنامه زنده را روی ۳ ساعت ببندد که البته با ۱۳ دقیقه اضافه تقریبا به قول خود عمل کرد و این هم از جنبه‌های موفق این دوره محسوب می‌شود چراکه برنامه سال قبل ۳ ساعت و ۵۴ دقیقه به طول انجامید.

*فارس

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.