دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴

انتظامی:

دستگاه‌ها از ظرفیت سینما استفاده کنند

حسین انتظامی

سینماپرس: رییس سازمان سینمایی گفت: دستگاه ها باید متوجه باشند که چگونه می توانند از ظرفیت سینما استفاده کنند.

به گزارش سینماپرس، حسین انتظامی، رییس سازمان سینمایی در مراسم معرفی برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر؛ گفت: میلاد بانوی دو عالم به ویژه به خانم های محترم جمع تبریک می گویم. این مراسم خیلی جای سخنرانی نیست، فقط می خواستم یک نکته محوری را بگویم و تشکر کنم از دستگاه ها که نسبت به سینما حساسیت دارند و جلوه آن حضور در چنین مراسمی است.

او افزود: نقطه کانونی این جلسه که به گفته دبیر جشنواره پیشینه داشته، مقطعی قطع شده و دوباره به جریان افتاده است، این فرمایش رهبری است که در دیدار با سینماگران فرمودند کلید حل مشکلات کشور در دست شما سینماگران است. این تعارف نبوده است. یک نگاه راهبردی را نمایندگی می کند.

انتظامی گفت: دستگاه هایی که به ظرفیت فرهنگ هنر و به ویژه سینما توجه می کنند علاوه بر اینکه از زاویه مسئولیت اجتماعی وارد می شوند به این ظرفیت هم توجه دارند. ما به عنوان وزارت فرهنگ از آنها قدردانی می کنیم که هم جانب مسئولیت اجتماعی را نگه می دارند هم از این ظرفیت بی اطلاع نیستند. در چنین رویکردی این دستگاه ها هستند که باید پاسخگو باشند چقدر می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

رییس سازمان سینمایی گفت: در این رویکرد جای نقد سینما نیست. آن باید در جای خود انجام پذیرد و سینماگران قطعا استقبال می کنند اما در واقع پاسخگویی دستگاههاست که ما چقدر توانسته ایم از این ظرفیت استفاده کنیم. شاید جمله نامناسبی که به اهالی فرهنگ گفته می شود این است که ما در خدمتیم کانه درخواستی از آنها صورت گرفته و آنها باید کاری برای اهالی سینما انجام بدهند. اتفاقا نگاه باید معکوس باشد. یعنی دستگاه ها باید متوجه این باشند که چگونه می‌توانند از ظرفیت سینما استفاده کنند و اعلام وابستگی خود به این جریان را نشان بدهند.

انتظامی تاکید کرد: من از دستگاه هایی که متوجه این نکته هستند تشکر می کنم و امیدواریم دستگاه هایی که در سال‌های بعد از این ظرفیت استفاده می کنند و مشکلات کشور را از طریق سینما حل می کنند -همه دنیا مشکلات دارد اما ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم- بیشتر شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.