دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵

«سمت ملکوت» مهدی فرخی رونمایی می‌شود

رونمایی از تابلو نگارگری «سمت ملکوت»

سینماپرس: حوزه هنری همزمان با میلاد حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) میزبان آیین رونمایی از تازه‌ترین تابلو نگارگری مهدی فرخی تحت عنوان «سمت ملکوت» می‌شود.

به گزارش سینماپرس، مهدی فرخی هنرمند نگارگری است که تا کنون آثار بسیاری با موضوعات دینی، مذهبی، دفاع مقدس و مدافعان حرم خلق کرده است. وی همزمان با میلاد ملکوتی حضرت فاطمه زهرا(س) بار دیگر با اثری به مقام والای مادر در قالب هنر نگارگری پرداخته است.

تابلو «سمت ملکوت» اثری نگارگری است که روی بوم کار شده است. این اثر در ابعاد ۱۰۰ در ۱۵۰ سانتی‌متر و با تکنیک اکریلیک، مفهومی از حضرت فاطمه زهرا(س) را به نمایش می‌گذارد.

آیین رونمایی از تازه‌ترین اثر مهدی فرخی هنرمند انقلابی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری فردا (سه شنبه ۷ اسفند ماه) همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز گرامی‌داشت مقام و منزلت مادر ساعت ۱۵ در نگاه‌خانه حوزه هنری برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این آیین و تماشای تابلو نگارگری«سمت ملکوت» تازه‌ترین اثر مهدی فرخی می‌توانند در تاریخ و ساعت مذکور به نشانی تهران خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.

مهدی فرخی متولد ۱۳۵۹ در تربت حیدریه است. وی تحصیلات خود را در مقطع دیپلم ادبیات به اتمام رساند و طی سال‌ها فعالیت هنری موفق به دریافت نشان درجه یک هنری ـ معادل دکترا ـ در رشته نگارگری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

فرّخی با نوآوری‌ خلاقانه در هنر نگارگری و ابداع شیوه نوین «نونگاره‌ها» به عنوان نخبه هنری در بنیاد ملی نخبگان معرفی شد؛ سال ۱۳۸۷، شیوه «نونگاره‌ها» در کتابخانه ملی ایران به ثبت رسید. 

مهدی فرّخی خالق آثاری با موضوعاتی همچون شهادت، ‌ایثار، عشق، دوستی و آرمان‌های ازلی، میهنی و اجتماعی است و نوع برخود وی با مفاهیم و مضامین روزِ اجتماع آثارش را از سایر نگارگران هم عصر خود متمایز کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.