دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

در موسسه سینماشهر؛

از سامانه فروش سینمای ایران رونمایی شد/ شاهسواری: این سامانه باعث یکسان سازی اطلاعات می شود

رونمایی از سامانه فروش سینمای ایران

سینماپرس: سامانه فروش سینمای ایران با حضور مدیرعامل خانه سینما و مدیرعامل موسسه سینماشهر در ساختمان جدید موسسه سینماشهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس مراسم رونمایی از سامانه فروش سینمای ایران صبح امروز دوشنبه ششم اسفند ماه با حضور منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، مجید مسچی مدیرعامل موسسه سینما شهر، مسعود نجفی روابط عمومی سازمان سینمایی و اهالی رسانه در ساختمان جدید موسسه سینماشهر برگزارشد و بعد از مراسم رونمایی اهالی رسانه از قسمت های مختلف ساختمان بازدید کردند.

مدیرعامل خانه سینما در آغاز این مراسم اظهار داشت: ما سال ها نیازمند شرایطی بودیم تا تولیدکنندگان در سینما و تحلیل‌گران و منتقدان به آمار فروش فیلم ها دسترسی داشته باشند تا بتوانند اطلاعات دقیق تری نسبت به آثار در حال اکران به دست بیاورند از این رو موسسه سینماشهر در کنار ساخت سالن های سینمایی، سیستم سامانه یکپارچه خرید بلیت را ایجاد کرده که بی شک تاثیر قابل توجهی در سینمای ایران دارد.

وی افزود: پیش از این، ما از سازمان سینمایی خواستیم تا سایت آمار فروش و گزارش های سینما را در اختیار همه بگذارند و ایجاد این شرایط بر عهده سینما شهر قرار گرفت. این سامانه به صورت آنلاین گزارش به روز فروش در سینماها را در اختیار مخاطب می گذارد، البته ممکن است در ابتدا این سایت با مشکلاتی همراه باشد اما بی شک مشکلات احتمالی برطرف می شود.

شاهسواری با بیان اینکه این سامانه کمک می کند که از مخاطب و فضای فیلم در شهرستان ها آگاهی داشته باشیم اظهار داشت: این سایت از این لحظه به بعد برای همگان قابل دسترسی است و امیدوارم این امر تبدیل به یک فضای علمی تحقیقی شود. پیش از این آمار برای همه قابل دسترسی نبود البته این اطلاعات با آمار فروش که پیش از این ارایه می شد تفاوتی ندارد و تنها جزئیات بیشتری دارد.

مسچی نیز در با ارائه توضیحاتی خاطرنشان کرد: تمام سینماها و مجتمع های فرهنگی به فروش مکانیزه بلیت وصل هستند، تا پیش از این افراد و صنوف خاص به این اطلاعات دسترسی داشتند اما با تأکید حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی در انتشار اطلاعات، تصمیم جمعی در سازمان سینمایی گرفته شد تا اطلاعات فروش و گیشه در اختیار همه قرار گیرد.

وی افزود: این سامانه ۴ نوع اطلاعات از جمله وضعیت کلی سینماها، فروش هر سینما، فروش هر فیلم و دفاتر پخش را در اختیار عموم قرار می دهد. آرشیو فیلم ها نیز از سال ۹۱ در این سامانه وجود دارد.

مدیرعامل موسسه سینماشهر توضیح داد: این امکان ایجاد شده تا سینماها به صورت آفلاین فروش داشته باشد که برای شهرهایی که ممکن است اینترنت قطع شود هنگام وصل اینترنت اطلاعات را کامل ارائه می کنند. البته اگر یک سالن سینما اطلاعات خود را ارائه نکند، سینماشهر بلافاصله پیگیری می شود. صحت اطلاعات فروش بستگی به بلیت دارد، در این زمینه نیز مواردی مورد توجه قرار گرفته است. هر بلیتی که برای فیلم ها فروخته می شود در سامانه ثبت می شود.

مسچی با بیان اینکه استفاده از پنل سامانه فروش از سه شنبه ۷ اسفند ماه قابل دسترسی است اظهار داشت: آرشیو دفاتر فروش از سال ۱۳۹۱ آغاز می شود. عملکرد سینماها را نگاه می کنیم اگر سینمایی رو به رشد باشد حمایت می کنیم در غیر این صورت مدیریت باید تغییر کند. آدرس این سامانه www.cinemashahr.ir است.

وی در نهایت با ارائه توضیحات بیشتر گفت: ما ۲ تیپ سینما داریم یک سینماهایی که ۲۴ ساعته به اینترنت متصل هستند و دسترسی فقط به گیشه نیست اما در دسته دوم ما با سینماهایی روبرو هستیم که آنلاین نیستند. شورای صنفی سینماداران را ملزم کرده تا ۲۴ ساعت بعد از فروش همه اطلاعات شان ارسال شود و اگر سینمایی ارسال اطلاعتش تأخیر پیدا کند ما از سینماشهر فورا با آن ها تماس می گیریم و علت را جویا می شویم.

مسچی متذکر شد: این سامانه با سامانه خانه سینما منافاتی ندارد، سامانه خانه سینما مربوط به فروش است.

شاهسواری در پایان اظهار داشت: این سامانه باعث یکسان سازی اطلاعات می شود، سوءتفاهم ها برطرف می شود، این اطلاعات خوب است به درد همه می خورد و باید در فضای حرفه ای اطلاعات شفاف باشد.

در پایان این مراسم اهالی رسانه از قسمت های مختلف موسسه سینماشهر بازدید کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.