سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

سینماگران و افزایش قیمت بلیت سینماها/۲

فرحبخش: جلوی قیمت های نجومی تئاترها و کنسرت ها را بگیرید!/ چرا باید اقتصاد سینما در کف آن بچرخد؟

محمدحسین فرحبخش در نشست خبری فیلم سینمایی«آبنبات چوبی»

سینماپرس: حسین فرحبخش تهیه کننده و کارگردان سینما در خصوص انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت بلیت سینماها در سال جدید گفت: مخالفان افزایش قیمت بلیت سینماها از روی ناآگاهی حرف می زنند؛ امروزه هزینه تولید یک فیلم سینمایی چند برابر شده، تورم و گرانی در همه بخش های جامعه به چشم می خورد و اقتصاد سینما نیاز به تحرک دارد و اگر بلیت گران نشود بسیاری از سالن های سینما به تعطیلی کشیده می شوند.

کارگردان فیلم سینمایی «آبنبات چوبی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من نمی دانم چرا نوبت به سینما که می رسد برخی افراد می گویند که قیمت ها نباید افزایش پیدا کند اما همین آدم ها در قبال گرانی های دیگر سکوت اختیار می کنند! بنده به عنوان یک سینماگر قدیمی تأکید می کنم که اگر قیمت بلیت سینماها افزایش پیدا نکند بسیاری از سالن های سینما  تعطیل می شوند.

وی ادامه داد: ما به حداقل ها راضی هستیم و می خواهیم کاری کنیم که اقتصاد سینما در کف آن بچرخد برای این کار هم نیاز است قیمت بلیت حداقل ۱۰۰ درصد گران شود؛ در حال حاضر قیمت بلیت ۱۵ هزار تومان است و حداقل باید به ۳۰ هزار تومان برسد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «دشمن زن» با طرح این پرسش که چرا برای یک تئاتر یا کنسرت بلیت ۴۰۰ هزارتومانی فروخته می شود اما برای سینما بلیت ۲۰ هزارتومانی زیاد است تصریح کرد: کسانی که به افزایش اندک قیمت بلیت سینماها خرده می گیرند اگر راست می گویند جلوی قیمت های نجومی تئاترها و کنسرت ها هم ایستادگی کنند!

این سینماگر خاطرنشان کرد: مخالفان گرانی قیمت بلیت سینماها بیایند و ببینند در سال ۹۷ چه اتفاقاتی در سطح کشور افتاده، تورم چقدر بالا رفته، قیمت اجناس چقدر گران شده، هزینه نگهداری یک سالن سینما چقدر بالا رفته، بعد بیایند و حرف منطقی بزنند.

فرحبخش متذکر شد: بنده معتقدم هزینه ها باید بر اساس مخارج بالا برود، امروزه هزینه سالن های سینما به شدت افزایش پیدا کرده و بسیاری از سالن داران دیگر توان ادامه فعالیت ندارند. حالا یک عده می گویند اگر قیمت بلیت سینماها گران شود مردم دیگر سینما نمی روند؟ چطور این مردم می روند و این همه پول بلیت برای تئاترها و کنسرت ها می دهند حالا برای ۵ هزار تومان اضافه تر خرج کردن نمی توانند برای سینما هزینه کنند؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.