چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲

هم‌زمان با یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران؛

مربیان کانون در کارگاه «فیلم‌نامه‌نویسی خلاق در پویانمایی» شرکت می‌کنند

پوستر یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران

سینماپرس: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم زمان با برگزاری یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران در کارگاه «فیلم نامه نویسی خلاق در پویانمایی» با مبانی نظری و عملی فیلم‌نامه نویسی آشنا می‌شوند.

به گزارش سینماپرس، با هدف توجه به نقش و جایگاه مهم نویسندگی خلاق در روند تولید آثار پویانمایی، مربیان هنری مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور تحت آموزش قرار می‌گیرند.

براین اساس طی کارگاهی فرآیند نوشتن، مبانی نظری فیلم‌نامه‌نویسی، ‌پرورش خلاقیت برای این هنرجویان تشریح خواهد شد و مربیان کانون طی پنج روز توسط حمیدرضا حافظی ایده‌پردازی خلاق را می‌آموزند و در ادامه   ایده‌های خود  را با بداهه‌پردازی شخصیت و داستان و به شیوه‌ فیلم‌نامه‌نویسی شهودی تا مرحله‌ فیلم‌نامه کامل پیش می‌برند.

همچنین در این کارگاه فنون و شگردهای فانتزی‌نویسی و طنزپردازی تدریس خواهد شد.

حافظی با سابقه سه دهه فیلم‌نامه‌نویسی برای سینما و تلویزیون، فیلم‌نامه‌های متعددی در قالب‌های کوتاه، مجموعه و بلند نوشته است. فیلم‌نامه بلند سینمایی «دزد و رویاها» که یک پروژه‌ بین‌المللی است و  فیلم‌نامه‌ «افسانه شهر قالی» که برنده پروانه‌ زرین بهترین فیلم‌نامه‌ بلند پویانمایی از بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان شده از جمله آثار این هنرمند است.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۲ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ به دبیری محمدرضا کریمی صارمی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب با نمایش آثار منتخب داخلی و خارجی در چند بخش میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.