چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی:

سینمای کودک و نوجوان در ایام عید سهمیه اکران خواهد داشت

حبیب ایل بیگی*

سینماپرس: حبیب ایل بیگی، قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی، مرحله اکران را سخت‌ترین مرحله فیلمسازی عنوان و ابراز امیدواری کرد فیلم‌های کودک و نوجوان سهمی از اکران نوروز ۹۸ داشته باشند.

به گزارش سینماپرس، حبیب ایل بیگی، قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی و مسئول سینمای کودک و نوجوان سازمان سینمایی، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره سهم فیلم‌های کودک و نوجوان از اکران‌های نوروز ۹۸ با اشاره به وجود نارضایتی در میان فیلمسازان کودک و نوجوان درباره زمان اکران فیلم‌هایشان گفت: تا سال گذشته این نارضایتی وجود داشت اما از ابتدای سال ۹۷ با سیاست‌های جدیدی که در بخش اکران فیلم‌های کودک و نوجوان اعمال شد نظمی بر اکران‌ها حاکم شد.

وی افزود: ما در نوروز سال ۹۷ شاهد اکران انیمیشن «فیلشاه» بودیم که با استقبال بسیار خوب مخاطبان مواجه شد. در ادامه فیلم «خاله قورباغه» و چند فیلم دیگر سینمای کودک اکران شد تا همین هفته‌های اخیر که فیلم «ضربه فنی» مناسب قشر نوجوان در سینماهای کشور اکران شد.

مدیر بخش «سیمرغ و پروانه‌ها» در جشنواره فیلم فجر درباره حضور احتمالی فیلم‌های کودک و نوجوان در بین اکران‌های نوروز ۹۸ گفت: با سازمان سینمایی و شورای صنفی نمایش گفت‌وگو کردیم تا در اکران نوروزی سال جدید سهمی هم به فیلم‌های کودک و نوجوان اختصاص دهیم. البته فعلا نمی‌توانم از فیلمی نام ببرم اما با توجه به تقاضاهای دفاتر پخش سینمایی به زودی فیلم‌هایی که مناسب اکران در نوروز ۹۸ باشند معرفی خواهند شد.

ایل‌بیگی درباره اکران نامناسب فیلم‌های کودک و نوجوان به عنوان یکی از چالش‌های این بخش از سینمای کشور گفت: این اتفاق ممکن است برای همه فیلمسازها بیفتد. در واقع سخت‌ترین بخش فیلمسازی مرحله اکران است و گاه تلاش‌های چندساله یک گروه بزرگ که در ساخت فیلمی نقش داشته‌اند ممکن است به دلیل شرایط نامساعد اکران هدر برود و فیلم آنقدر که شایسته آن است دیده نشود اما ما تلاش می‌کنیم نظمی هرچه بیشتر در اکران خصوصا اکران فیلم‌های کودک و نوجوان برقرار کنیم تا شاهد آثاری ارزشمند و تاثیرگذار برای آینده‌سازان کشور عزیزمان باشیم.

مسئول سینمای کودک و نوجوان سازمان سینمایی در پایان گفت: امروز قرار است یکی از فیلم‌های مناسب اکران نوروزی را بازبینی کنیم تا درصورت موافقت مورد حمایت قرار گیرد.   

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.