سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

بربطیان آثار حسین بهروزی نیا را نواختند

گروه بربطیان

سینماپرس: گروه بربطیان به سرپرستی و آهنگسازی حسین بهروزی نیا در آخرین شب از سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی به صحنه رفت.

به گزارش سینماپرس، این گروه متشکل از حسین بهروزی نیا و علی سبزواری نوازندگان بربط، حمید خوانساری، حمید حاصلی، امین حیدری؛ مریم خدابخش، بهناز بهنام نیا، امین یساولی و فرزاد محمدنژاد نوازندگان عود، بهنام معصومی، نگار اعزازی و پژمان نقشبندی نوازندگان سازهای کوبه‌ای بود.

تک‌نوازی حسین بهروزی‌نیا نخستین بخش برنامه بود و پس از آن سازهای کوبه‌ای و سایر نوازندگان گروه نیز شروع به نواختن کردند تا قطعه‌ ‌«سنگ‌« را به اجرا درآورند. پس از آن نوبت به تک‌نوازی حمید خوانساری رسید و پس از دقایقی با آغاز نواختن تنبک، چهارمضراب توسط همه اعضای گروه نواخته شد.

در ادامه برنامه شنونده تک‌نوازی عود امین یساولی بودیم و سپس قطعه ای پرسرعت با نام ‌«باد» به اجرا درآمد. سپس بهناز بهنام‌نیا به تک‌نوازی عود پرداخت و پس از مدتی با افزوده شدن سازهای کوبه‌ای، سایر اعضای گروه نیز شروع به نواختن قطعه پر شور و هیجان ‌«الماس‌» کردند که با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بود.

بخش دوم برنامه با دو نوازی امین حیدری و حسین بهروزی نیا آغاز شد و مخاطبان شنونده گفت‌وگوی دو ساز بودند. در ادامه قطعه ‌«آهنگ سکوت» اجرا شد و سپس نوبت به تک‌نوازی مریم خدابخش رسید. اجرای یکی از آثار مطرح بهروزی‌نیا با نام ‌«آفتاب نیمه‌شب» بخش بعدی برنامه بود و پس از آن دونوازی دشتی اثر اکبر محسنی توسط حسین بهروزی نیا و حمید خوانساری انجام شد. سپس نوبت به قطعه ‌«کولان‌» رسید که بسیار تند و پر هیجان اجرا شد و پس از آن گروه کوبه‌ای مقدمه را نواخت تا قطعه ‌«گل نیشان‌» اجرا شود. آخرین بخش این برنامه نیز اجرای قطعه ‌«امان امان‌» بود.

گروه بربطیان که از نوازندگانی ماهر تشکیل شده است با صدادهی مناسب و رنگ‌آمیزی صوتی خاص خود توانست توجه مخاطبان را جلب کرده و رضایت آنها از این برنامه را در پی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.