دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸

با تصمیم قطب‌الدین صادقی؛

نمایش‌های کودک و نوجوان روی صحنه «شانو» می رود

قطب الدین صادقی در نشست خبری فیلم «انارهای نارس» در جشننواره فیلم فجر

سینماپرس:به گفته مدیر تماشاخانه «شانو»، برنامه ریزی های جهت میزبانی از نمایش های ارزشمند حوزه کودک و نوجوان در سال آینده در این تماشاخانه در حال انجام است.

به گزارش سینماپرس، قطب‌الدین صادقی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر و مدیر تماشاخانه «شانو» که این روزها در بخش به علاوه فجر سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز میزبانی تعدادی از آثار نمایشی را بر عهده دارد، درباره شرایط اجراهای این سالن خصوصی تئاتر در جشنواره به یک خبرگزاری گفت: خوشبختانه بیش از توقع ما استقبال مخاطبان از آثار نمایشی جشنواره در این تماشاخانه زیاد بود و در اجرای نمایش «کافکا با من سخن بگو» هم تعداد مخاطبان بیش از ظرفیت سالن بود.

وی درباره برنامه اجرایی تماشاخانه «شانو» بعد از پایان سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، افزود: قرار است نمایش‌های «سه روز فقط هملت» سروش طاهری و «شکلک» با کارگردانی خانم منادی به همراه یک اثر جدید دیگر، اسفندماه در تماشاخانه «شانو» روی صحنه بروند.

صادقی در ادامه سخنان خود به برنامه‌ریزی تماشاخانه «شانو» برای میزبانی از اجرای آثار کودک و نوجوان اشاره کرد و توضیح داد: در حال برنامه‌ریزی هوشمندانه‌ای هستیم تا از سال ۹۸ در نوبت‌های صبح و ظهر میزبان کارهای ارزشمند تئاتر کودک و نوجوان باشیم و از ظرفیت تماشاخانه «شانو» برای این بخش از تئاتر نیز استفاده کنیم. سعی می‌کنیم برنامه ریزی مدنظر به درستی انجام شود تا در ایام تابستان نیز اجرای تئاترهای کودک و نوجوان را داشته باشیم.

این کارگردان و نمایشنامه‌نویس تئاتر درباره اینکه آیا قصد اجراهای قدیمی خود را در شکل بازتولید یا رپرتوآر دارد یا نه؟ اظهار کرد: من ۱۲ نمایشنامه جدید دارم و معتقدم که تکرار کارهای قبلی خوب نیست و نیروی تولید گروه را می‌گیرد.

وی در پایان سخنان خود درباره متون جدیدی که برای تولید و اجرا در سال ۹۸ مدنظر دارد، گفت: نمایشنامه «سفرنامه آبجی مظفر» را که اثر کمدی و بر اساس اتفاقات مستند در دوره قاجار برای آخرین گروه بنگاه‌های شادمانی خیابان سیروس شکل گرفته، در سال آینده روی صحنه ببرم. همچنین نمایشنامه‌های «ابوشاه»، «آنتیگونه» اثر ژان آنوی و «ترس و نکبت رایش سوم» دیگر آثاری هستند که برای من در اولویت تولید و اجرا در سال ۹۸ قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.