دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

مدیرعامل انجمن انقلاب و دفاع مقدس:

«نامیرا» افراط‌گرایی داعش را به صحنه تئاتر آورده است

نمایش نامیرا

سینماپرس: محسن سلیمانی در حاشیه تماشای نمایش «نامیرا» گفت: «این نمایش با ساختاری که دارد اگر بخواهد در هر کجای دنیا به اجرا در آید، معناگراست و ویژگی‌های ارتباط با مخاطب را می‌تواند نشر و گسترش دهد.»

به گزارش سینماپرس، نمایش‌های محیطی جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر هر شب در تئاتر شهر، ایرانشهر و دیگر مکان‌های تعبیه شده در حال برگزاری است. یکی از نمایش‌هایی که هر شب در محوطه تئاتر شهر اجرا می‌شود، نامیرا به کارگردانی امیرحسین شفیعی است و مورد اقبال عموم قرار گرفته است.

محسن سلیمانی مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به تماشای این نمایش نشست و در حاشیه برپایی آن در گفت‌وگو با یک خبرگزاری عنوان کرد:‌ «نامیرا» یک معضل خاص و تاریخی را درباره افراط‌ گرایی داعش به رخ کشیده و مقاومت جوانان آزادی‌خواه را بسیار زیبا و گویا نشان می‌دهد.

سلیمانی در ادامه گفت: هر چیزی که بخواهد در ذهن‌ها ماندگار شود باید به شکل هنری در آید  و در این میان نمایش «نامیرا» در عین حال که اثری بی‌کلام است و بار معنایی‌اش در قالب هنری تعریف شده، هم گویایی خود در معناگری را حفظ کرده و هم شکل و ساختار فنی خوبی به رخ می‌کشد.

وی اظهار کرد: در «نامیرا» تماشاگر را می‌دیدم که چقدر هم کار را فهمیده و هم از ایده‌پردازی، طراحی‌ها و دکور صحنه لذت برده است. فکر می‌کنم چون مخاطب عام بود و نمایش به شکل خاصی ارائه شده بود همه افراد از آن بهره‌مند شدند.

مدیرعامل انجمن انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان کرد:‌ این اثر یک معضل خاص و تاریخی را درباره افراط‌ گرایی داعش بر صحنه تئاتر آورده و به نوعی کم نظیر است، چرا که افراط گرایی داعش چیزی نیست که بتوان آن را مخفی کرد. این نمایش با ساختاری که دارد اگر بخواهد در هر کجای دنیا به اجرا در آید، معناگراست و ویژگی‌های ارتباط با مخاطب را می‌تواند نشر و گسترش دهد.

وی درباره تکنیک‌های اجرایی کار بیان کرد: تکنیک‌ها در نمایش  به جا استفاده شده و خیلی نوآوری دارد، به تئاتر روز دنیا نزدیک بود و جاذبه‌های بصری خود را به رخ می‌کشید.

سلیمانی همچنین تاکید کرد: جای تقدیر دارد که برخی از هنرمندان روی مسائل بین‌المللی دست گذاشته‌اند و به شکل تکنیکال و تئاتری از ابزار و امکانات روز دنیا برای انتقال مفاهیم بزرگی که در ذهن نویسنده و کارگردان بوده، بهره گرفته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.