یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶

در نشست های پژوهشی تاریخ شفاهی تئاتر ایران رخ می دهد؛

کالبدشکافی تئاتر ایران در حضور شاهدان عینی

، نشست های پژوهشی تاریخ شفاهی تئاتر ایران

سینماپرس: همزمان با برگزاری نمایشگاه اسناد تئاتر ایران پس از انقلاب در جشنواره ی تئاتر فجر، نشست های پژوهشی تاریخ شفاهی تئاتر ایران از ۳۰ بهمن الی ۳ اسفند هر روز در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهد شد.

به گزارش سینماپرس؛ تاریخ شفاهی (Oral History) یکی از شیوه های پژوهش در تاریخنگاری است و مشتمل بر مجموعه منظمی از اظهارات افراد زنده در مورد تجربیات شان و روایت زنده ای از رویدادهای تاریخی می باشد. تئاتر به عنوان هنری زمان مند بیش از گونه های دیگر هنری می تواند از ظرفیت ها و امکانات تاریخ شفاهی برای بررسی و شناخت جریان های درونی خود استفاده کند. بر این مبنا جلسات تاریخ شفاهی تئاتر ایران پس از انقلاب با هدایت امین عظیمی ، پژوهشگر و مدرس دانشگاه طراحی شده است . در هریک از این جلسات که اختصاص به دهه های ۶۰ ، ۷۰، ۸۰ و ۹۰ شمسی دارد، شاهدان عینی و چهره های تاثیرگذار هر مقطع تاریخی به تشریح فضای تئاتر کشور می پردازند و پاسخگوی سوالات مخاطبان خواهند بود .

از چهرهای حاضر در این نشست ها می توان به هنرمندانی همچون دکتر علی منتظری، هوشنگ توکلی، مجید جعفری، دکتر قطب الدین صادقی، تاجبخش فنائیان، داود فتحعلی بیگی، حسین پاکدل، کیومرث مرادی، علی شمس، امیر اسمی، فرشید مصدق، دکتر اردشیر صالح پور و حسین پارسایی اشاره کرد.نشست های پژوهشی تاریخ شفاهی از ۳۰ بهمن تا ۳ اسفند هر روز ساعت ۱۱ الی ۱۳ میزبان تمامی علاقمندان ، پژوهشگران ، دانشجویان و اهالی تئاتر کشور خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.