یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱

«سلمان فارسی» و «موسی (ع)» با فرمت ۸k ساخته می‌شوند

سیما فیلم*

سینماپرس: ۲ سریال الف ویژه «موسی (ع)» و «سلمان فارسی» در سیما فیلم با فرمتی بالاتر از اچ دی ساخته می‌شوند.

به گزارش سینماپرس، حسین کوبچی پشتیبان تولید نمایشی سیما فیلم درباره فرمت جدید سریال‌های الف ویژه این سازمان گفت: با توجه به سیاست‌گذاری‌های جدید مدیران سازمان صداوسیما از این‌ پس مقرر شده است تا فرمت سریال‌های الف ویژه این سازمان به ۸k تغییر کند.

وی ادامه داد: تاکنون سریال‌های تولیدشده در سیما فیلم تنها در فرمت اچ دی، تولید می‌شدند اما از این‌ پس سریال‌های الف فاخر این سازمان در فرمت ۴k و سریال‌های الف ویژه این سازمان در فرمت ۸k تولید می‌شوند.

کوبچی در توضیح این فرمت بیان کرد: کیفیت تصویر ۸k هشت برابر بالاتر از کیفیت تصویر موجود است که سریال‌های تلویزیونی پخش می‌شوند. تا به امروز در دیگر کشورهای دنیا کمتر از تعداد انگشتان یکدست سریال در این کیفیت تولید شده است و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از پیشروهای سریال سازی در این کیفیت در دنیا است.

وی در ادامه تأکید کرد: صداوسیمای ایران همیشه در آسیا پیشرو بوده و این بار نیز باوجود شرایط سیاسی خاصی که بر کشور ما حاکم شده و تحریم‌های متنوعی که به‌ ناحق اعمال‌شده است بازهم به افق‌های دور نگاه می‌کند و باوجود محدودیت‌های که این صنعت در دنیا دارد محاسباتی انجام داد تا سریال سازی در ایران مجهز به این تجهیزات شود.

پشتیبان تولید نمایشی سیما فیلم در ادامه بیان کرد: برای ضبط و آماده‌سازی و پخش ۲ سریال الف ویژه سیما فیلم، چهار سال و نیم زمان داریم که در این بازه زمانی تلویزیون خانگی تغییرات زیادی می‌کند و قابلیت پوشش و پخش این کیفیت تصویر را نیز پیدا خواهد کرد، البته در شرایط فعلی نیز فرمت ۸ k از تلویزیون باکیفیت پایین‌تر قابل پخش  است.

وی بابیان اینکه در کشورهای پیشرفته دنیا فیلم‌های فاخر باکیفیت بالا ضبط می‌شوند تا به فروش در بازارهای جهانی برسند، ادامه داد: با بالا بردن کیفیت ضبط آثار فاخر تلویزیونی، به فروش بین‌المللی آن‌ها فکر می‌کنیم که قابلیت پخش باکیفیت خوب در همه کشورهای دنیا را داشته باشد.

کوبچی در پایان گفت: تا زمان پخش سریال‌های الف ویژه، بستر اینترنت برای پخش این فرمت آماده می‌شود و تغییرات بنیادینی در ارسال محتوا با افزایش پهنای باند در پخش‌کننده‌ها به مخاطب ایجاد می‌شود.

سریال های «موسی (ع)» به کارگردانی جمال شورجه و «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری از جمله سریال‌های الف ویژه سیما فیلم هستند که با این سیاستگذاری جدید در فرمت ۸ k برای پخش تولید می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.