سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴

معرفی فیلم‌های کانون زیر چتر سینمای ایران در برلین

بازار فیلم جشنواره برلین

سینماپرس: دو فیلم بلند سینمایی و هشت فیلم پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زیر چتر سینمای ایران در بازار فیلم جشنواره برلین معرفی می‌شود.

به گزارش سینماپرس، در بازار فیلم شصت‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین آلمان، تهیه‌کنندگان یا توزیع‌کنندگان فیلم از کشورهای مختلف جهان متناسب با رشد صنعت سینما در آن کشور می‌توانند در چتر سینمایی کشور خود یا به طور مستقل به معرفی آثار سینمایی‌شان بپردازند.

امسال طی روزهای ۱۸ تا ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ خورشیدی برابر با ۷ تا ۱۷ فوریه ۲۰۱۹ میلادی چتر سینمای ایران از سوی بنیاد سینمایی فارابی در حاشیه جشنواره برلین برپا شده است.

در این میان کانون نیز دو فیلم بلند سینمایی خود را با عنوان‌های «دوچ» به کارگردانی امیر مشهدی‌عباس و «ضربه فنی» به کارگردانی غلامرضا رمضانی در این بازار فیلم عرضه کرده است.

همچنین هشت فیلم کوتاه پویانمایی با عنوان‌های «ای کاش یک برادر داشتم» به کارگردانی ناهید شمس‌دوست، «گرگم و گله می‌برم» امیرهوشنگ معین، «ماهیگیر و بهار» حسن سلطانی، «شب ترسناک لومو» ساره شفیعی‌پور، «زری زری کاکل زری» مهین جواهریان، «سگی که مرض داشت» پروین تجوید، «قهرمان» کیانوش عابدی، «باد دوچرخه‌سوار» نازنین سبحان‌سربندی نیز در این بازار معرفی می‌شود.

در شصت و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۳۳۲ شرکت تولید و توزیع کننده و نمایندگان جشنواره‌های جهان از ۱۳۰ کشور حضور دارند.  

توجه و تمرکز بر تولیدات نوین سینمایی سراسر دنیا از امتیازهای مهم جشنواره برلین و فراتر از موضوع اصلی جشنواره است.

از بخش‌های این جشنواره هم می‌توان به بخش مسابقه اصلی که به کشف استعدادهای جدید می‌پردازد، بخش چشم‌انداز یا نگاه نو که در آن فیلم‌هایی با درون‌مایه هنری بیشتر ارایه می‌شود و بخش کودک و نوجوان اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.