سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸

با حضور شهریار بحرانی؛

«سینمای چهل ساله ایران و باید های سینمای آرمانی» بررسی می شود

«سینمای چهل ساله ایران و بایدهای سینمای آرمانی»

سینماپرس: یکصد و بیست و نهمین نشست تخصصی فرهنگ مهدوی با موضوع «سینمای چهل ساله ایران و باید های سینمای آرمانی» برگزار می شود.

چهل سالگی انقلاب اسلامی برابر است با چهل ساله شدن بسیاری از فضاهای فرهنگی و سیاسی و اجتماعی که با انقلاب رویکرد های جدیدی به خودشان گرفتند، یکی از مهمترین حوزه های فرهنگی که این سال ها همواره مورد توجه بوده، سینما است.

حال که سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر نیز پایان یافت و سیمرغ ها پر گرفتند و بر دوش اهالی سینما نشستند، جای توجه به یک موضوع خالی است. اینکه سینمای ما در این چهل سال چه مسیری را طی کرده است؟ قرار بوده کجا باشد و اکنون کجا ایستاده؟ به راستی هدف آرمانی سینمای ایران بعد از انقلاب چه بوده و آرمان امروز چیست.

موسسه فرهنگی موعود عصر (عج) موضوع یکصد و بیست و نهمین نشست تخصصی فرهنگ مهدوی خود را در آستانه ورود به پنجمین دهه از انقلاب اسلامی، «سینمای چهل ساله ایران و باید های سینمای آرمانی» انتخاب کرده است.

سخنران این نشست «شهریار بحرانی»، کارگردان و پژوهشگر سینما است که سابقه ساخت فیلم هایی چون «مریم مقدس(س)» و «مُلک سلیمان» را در کارنامه خود دارد.

این نشست تخصصی روز پنجشنبه، ۲۵ بهمن ماه ساعت ۱۴:۳۰ در سالن سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ برگزار می شود.

حضور در این نشست برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.