دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳

یک کارشناس سینما:

شکست جشنواره فیلم فجر حاصل عملکرد دولت اعتدالی است

دهمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

کیهان: یک کارشناس سینما معتقد است: سیاست‌های غلط مدیران دولتی در عرصه فرهنگ و هنر و در سازمان سینمایی وزارت ارشاد و نفوذ عوامل جریان افراطی اصلاحات در بدنه مدیریتی سازمان سینمایی و جشنواره فیلم فجر و دخالت و نفوذ خانه سینما در روند سیاست‌گذاری‌های جشنواره امسال از عوامل اصلی شکست و عدم موفقیت این رویداد مهم داخلی است.

امیر حسین جوانشیر درباره حاشیه‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: جشنواره‌ای که می‌توانست همانند جشنواره عمار یا مقاومت به نقطه امید و قدرت فرهنگی ما تبدیل شود با سوء‌مدیریت عده‌ای محدود که همگی هم از چهره‌های شناخته شده یک جریان خاص در سینما هستند به نقطه ضعف و نگرانی برای دلسوزان انقلاب و مردم تبدیل شده و اکثرا فیلم‌هایی بی‌سروته با مضامین غیراخلاقی و غیرمتعارف را نمایش می‌دهد.

وی افزود: فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره سی‌وهفتم فجر، اغلب جز سیاه‌نمایی و ژست به اصطلاح روشنفکری هیچ حاصلی را برای بیننده به ارمغان نمی‌آورند و البته به جز چند فیلم مانند «۲۳ نفر»، «شبی که ماه کامل شد» و... بقیه آثار راه‌یافته به این دوره از جشنواره مورد اقبال و رضایت عمومی قرار نگرفت و در شأن و سطح جشنواره فیلم فجر نبود! نکته قابل تأمل و مهم این دوره نیز حواشی مراسم افتتاحیه آن بود که به شدت مورد انتقاد علما و مراجع و خانواده‌های شهدا و ایثارگران شد و حتی مورد انتقاد جدی حجت‌الاسلام صدیقی در مراسم فاطمیه بیت رهبری در محضر مقام عظمای ولایت قرار گرفت و لکه ننگ دیگری در کارنامه مدیران لیبرالی فرهنگی و هنری ما شد. این مراسم، جای چند سؤال جدی را باقی گذاشت که به چه دلیلی و با چه توجیهی در سالگرد چهلمین سال از انقلاب شکوهمند اسلامی از پیرزنی تجلیل می‌کنید که با افتخار همین چندی پیش در جشنواره‌ای خارجی و در مقابل دوربین خبرنگاران کشف حجاب کرد و آبروی زن ایرانی و همه هنرمندان این کشور را برد ؟! شخصی که تا چند سال پیش ممنوع التصویر بود و سابقه‌اش هم در حمایت از فتنه ۸۸ بر همگان روشن است !آیا واقعا ما در این کشور و در میان اهالی فرهنگ و هنر و سینماگران متعهدمان شخصی بهتر و شایسته‌تر از این عنصر معلوم‌الحال برای تجلیل و تکریم نداشتیم؟

جوانشیر ادامه داد: پرسش دیگری که از دبیر جشنواره داریم این است که به چه علت و با چه توجیهی اجازه برگزاری طنین گلبانگ الله‌اکبر را در ساعت ۹ شب ۲۱ بهمن در پردیس چارسو «محل ‌حضور هنرمندان و مهمانان» علیرغم درخواست جمعی از نیروهای ارزشی داده نشد و گفتند که بلندگو برای این کار در اختیار افرادی که بخواهند طبق اعلام رسمی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در شب ۲۱ بهمن الله‌اکبر بگویند قرار نمی‌گیرد و هیچ‌گونه همکاری با امت حزب‌الله نکردید و حتی شاهد این بودیم که عوامل اجرایی به آن عده‌ای از اهالی انقلابی سینما که الله‌اکبر گفتند پوزخند زدند!؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.