یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶

مجید مظفری:

در این سینما باید مثل احمد نجفی رفتار کرد / متأسفم که در «ممنوعه» بازی کردم

مجید مظفری

تسنیم: مظفری با گلایه از رفتارهای سلیقه‌ای مسئولان جشنواره فجر، تصریح کرد: شما نمی‌توانید چهل سال سینمای ایران را بدون منِ نوعی معرفی کنید!

مجید مظفری بازیگر سینما و تلویزیون که سال‌هاست از سینما دور شده و فقط چند صباحی مثل «خوب، بد، جلف» پیمان قاسم‌خانی و «کفشهایم کو؟» کیومرث پوراحمد نقش‌های کوتاهی بازی می‌کند. یا آخرین کار او در تلویزیون، «انقلاب زیبا» بازی کرد و در نمایش خانگی هم «ممنوعه» و «نهنگ‌‌آبی» را در کارنامه خودش دارد.

«قلب‌های ناآرام» را کارگردانی کرده و برای بازی در فیلم مسافران (بهرام بیضایی) برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و برای بازی در فیلم‌های سگ‌کشی، جنگ نفت‌کش‌ها و سایه‌های هجوم کاندیدای بهترین بازیگر از جشنواره فیلم فجر شد. مظفری در پردیس سینمایی چارسو از معضلی به نام برگزاری جشنواره فیلم فجر گلایه کرد و گفت: "آنقدر مشکل و مسئله در زمینه جشنواره فجر و ارشاد وجود دارد که نمی‌دانم از کجا و کدام مسئله و موضوع شروع کنم."

وی با اشاره به اینکه بی‌اطلاعی مسئولین جشنواره فجر نسبت به سینمای ایران را همان روز افتتاحیه دیدم،‌ تأکید کرد: در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کردم و آنقدر نقصان و دوگانگی و بی‌اطلاعی دیدم که وسط برنامه بلند شدم و پردیس تئاتر تهران را ترک کردم. چرا که با چشم خودم دیدم مسئولین جشنواره فجر نسبت به سینمای ایران آنقدر بی‌اطلاعند که هیچ جایی برای امثال بنده در کلیپ چهل سال سینمای ایران ندیدند. آنقدر جناحی، یکطرفه و دسته‌بندی شده برخورد کردند- نه سینمای ایران، نه مسئولین و نه تاریخ سینمای ایران نمی‌تواند آدمی مثل من را حذف کنند که هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب، فیلم داشتم. جایی که هم بازیگری و هم کارگردانی کرده‌ام.

مظفری با گلایه از رفتارهای سلیقه‌ای مسئولان جشنواره فجر، تصریح کرد: شما نمی‌توانید چهل سال سینمای ایران را بدون منِ نوعی معرفی کنید! شما نمی‌توانید سینمای بهرام بیضایی، محمد بزرگ‌نیا را بدون معرفی کنید و کارهایی که برای اولین‌بار با کیانوش عیاری، اصغر هاشمی و احمد امینی کار کردم. وقتی یک چنین رفتارهای سلیقه‌ای را از سوی مسئولان جشنواره فجر می‌بینم بسیار تأسف می‌خورم. این تأسف دو چندان می‌شود؛ زمانیکه جلوی در جشنواره از من می‌پرسند که کارت‌تان کجاست؟ آیا باید با یک هنرمندی که ۵۰ سال در این مرز و بوم روی صحنه، روی آنتن و پرده نقره‌ای کارهای نمایشی عدیده‌ای را انجام داده، چنین برخوردی کنند؟ خیلی گلایه دارم تا جاییکه درِ این سینما، ارشاد و جشنواره فیلم فجر را مثل احمد نجفی باید گِل گرفت. شاید این مسئولان جشنواره فجر وقتی این گفتگو را بخوانند، بگویند ما کارت ایشان را به فلان تهیه‌کننده داده‌ایم. نمی‌دانم چه بگویم فقط می‌گویم متأسفم...!

مظفری با اشاره به اینکه «شبی که ماه کامل شد» نرگس آبیار و «سرخپوست» نیما جاویدی من را شگفت‌زده کرد، افزود: تصمیم گرفتم به جشنواره نیایم اما نمی‌توانستم از این فرصت برای دیدن دوستانم استفاده نکنم. به همین‌جهت دو فیلم «سرخپوست» نیما جاویدی و «شبی که ماه کامل شد» نرگس آبیار را دیدم و بسیار مرا سرِ شوق آورد. سناریو، کارگردانی و بازیگری‌ها مرا شگفت‌زده کرد. البته فیلم «غلامرضا تختی» هم اتفاق خوبی بود که بهرام توکلی آن را خلق کرد. دست‌مریزاد می‌گویم که بعد از مدت‌ها، قهرمان و اسطوره را به سینمای ایران برگرداند؛ گریم‌ها و صحنه‌ها بسیار خوب بود.

وی در پایان از بازی در سریال «ممنوعه» تأسف خورد و خاطرنشان کرد: سریال «نهنگ آبی» فریدون جیرانی را در شبکه نمایش خانگی دارم اما همواره گفته‌ام متأسفم که در «ممنوعه» بازی کردم. فعلاً کار دیگری در سینما و تلویزیون ندارم تا ان‌شاالله ببینیم سناریو و داستان و نقش خوبی به من در سال آینده پیشنهاد شود. دوست دارم با کار خوب و جذابی به تلویزیون و سینما برگردم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.