شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵

ملاصالح قاری:

برخی تهمت‌ها با «۲۳ نفر» زدوده می‌شود

ملاصالح قاری

سینماپرس: ملاصالح قاری یکی از شخصیت های اصلی داستان فیلم سینمایی «۲۳ نفر»، درباره این فیلم گفت: « وقایعی که «۲۳ نفر» به تصویر می‌کشد بسیار به واقعیت نزدیک است.»

به گزارش سینماپرس، ملاصالح قاری یکی از سوژه‌های فیلم سینمایی «۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی جعفری است. آزاده‌ای که سرگذشت عجیبش پیش‌تر در کتاب «آن بیست و سه نفر» به صورت اجمالی و در کتاب «ملاصالح» به صورت مشروح منتشر شده بود و حالا در فیلم سینمایی «۲۳نفر» نیز سهمی تأثیرگذار پیدا کرده است.

ملاصالح هم زندان در دوران قبل و بعد از انقلاب را تجربه کرده و هم از اسرای جنگی در زندان‌های عراق و مترجم و ناجی برخی اسرای ایرانی بوده است. وی پس از رونمایی از فیلم «۲۳ نفر» در گفتگو با یک خبرگزاری درباره این فیلم اظهار کرد: از ساخت این فیلم بسیار خوشحال شدم این را هم باید بگویم که وقایعی که «۲۳ نفر» به تصویر می‌کشد بسیار به واقعیت نزدیک است به ویژه اینکه برادرمان سعید آلبو عبادی (بازیگر نقش ملاصالح در فیلم ۲۳ نفر) به خوبی در نقش من ظاهر شده است.

قاری با بیان اینکه بخش مربوط به سرگذشت واقعی او در این فیلم هرچند صد درصد واقعیت نیست، ولی بسیار به واقعیت شباهت دارد و از این بابت از عوامل سازنده این اثر تشکر می‌کند، عنوان کرد: خدا را شکر می‌کنم که این توفیق را به من داد و این واقعیت‌ها به واسطه این فیلم برای مردم روشن شد.

وی افزود: البته آنچه که شما در این فیلم دیدید تنها جزء کوچکی از حقیقت مبارزات و پیام ما برای جوانان آینده بود اما من از طرفی خوشحالم که این فیلم باعث می‌شود برخی از ناملایمات و تهمت‌هایی که در منطقه ما به من و خانواده‌ام زده می‌شد، پاک شود. البته این ناملایمات در آن سال‌ها زیادتر بود چون مردم حقیقت را نمی‌دانستند و از طرفی ما هم نمی‌دانستیم که چه کنیم و چه جوابی بدهیم تا قانع شوند. اما خدا را شکر این فیلم با نمایش در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر توانسته به این موضوعات بپردازد و و من از این موضوع بسیار خوشحالم.

ملاصالح قاری با بیان اینکه یک بار دیگر ۲۳ اسیر ایرانی را بعد از آزادی دیده بود، توضیح داد: به یاد دارم یک بار بعد از آزادی این ۲۳ نفر بزرگ شده بودند که به آبادان آمدند و به من فرصت دادند تا در خدمت آن‌ها باشم و برخی موارد را برای آن‌ها توضیح بدهم، ضمن اینکه در آن زمان مستندی در این باره ساخته شده بود که باعث شد اسم من به زبان‌ها بیفتد و مردم منطقه من را بشناسند اما یک بار هم یوسف احمدزاده نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» در ماه عسل حاضر شد و به بیان ماجراهای ما پرداخت پس از این بود که برخی تازه به دنبال این افتادند که بدانند من کیستم.

وی در پایان اظهار کرد: در معرفی من به جامعه و پاک کردن برخی ناملایمات حبیب احمدزاده و حاج آقا ابوترابی بسیار نقش داشتند که از آن‌ها هم تشکر می‌کنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.