چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸

رقابت «یال و کوپال» ایرانی با خارجی‌های جشنواره پویانمایی تهران

انیمیشن کوتاه «یال و کوپال»

سینماپرس: شیوا صادق‌اسدی کارگردان انیمیشن کوتاه «یال و کوپال» که در بخش بین‌الملل یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران رقابت می کند درباره قصه اثرش صحبت کرد.

به گزارش سینماپرس، کارگردان انیمیشن کوتاه «یال و کوپال» که به بخش بین‌الملل یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران راه یافته است درباره داستان فیلم خود گفت: «یال و کوپال» درباره دختر نوجوانی است که عواطف فروخورده‌اش در قالب حیوانات مختلف از دنیای درونی او و از طریق رویاهایش بیرون می‌آید، اما هیچ فردی پذیرای این حیوانات نیست.

وی با اشاره به این‌که انیمیشن «یال و کوپال» چهل و پنجمین حضور جشنواره‌ای خود را در جشنواره پویانمایی تهران پیش رو دارد، بیان کرد: این فیلم تاکنون توانسته جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم کوتاه درسدن و جایزه بهترین انیمیشن جشنواره انیماوی ایتالیا را به دست آورد.

این فیلم‌ساز انیمیشن درباره علت حضورش در جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران گفت: برای یک فیلم‌ساز انیمیشن، جشنواره پویانمایی تهران بهترین فرصت برای حفظ ارتباط با مخاطبان ایرانی است. اینکه در داخل ایران مردم فیلم مرا چگونه دریافت می‌کنند و  یا چه خوانشی از آن دارند، چیزی است که نسبت به آن کنجکاو هستم. پیش از این نیز با چند فیلم دیگر در دوره‌های گذشته این جشنواره حضور داشتم و این چهارمین حضورم در جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران است.

وی ادامه داد: خوشبختانه جشنواره پویانمایی تهران شناخته شده است، مخاطبان آن افزایش پیدا کرده‌اند و در این سال‌ها هنرمندان مهمی به عنوان داور به جشنواره دعوت شده‌اند، اما طبیعتا در هر دوره سطح انتظارات مخاطب هم به نسبت گذشته بالاتر رفته و بعد از یازده دوره برگزاری دیگر نمی‌توان به چشم یک جشنواره نوپا به آن نگاه کرد.

صادق‌اسدی در پایان اظهار کرد: باید بودجه جشنواره پویانمایی تهران افزایش پیدا کند و همین‌طور آزادی عمل بیش تری به مدیران آن برای انتخاب و نمایش فیلم‌ها داده شود تا جشنواره دست بازتری برای دعوت از فیلم‌ها، فیلم‌سازها و همین‌طور تبلیغ و معرفی خود در سطح بین‌المللی داشته باشد.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۲ تا ۱۶ اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.