چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰

با نقشی از ماهی نماد اسفند؛

پوستر یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران رونمایی شد

پوستر یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران

سینماپرس: پوستر یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با طرحی از معین صمدی کارگردان و انیماتور رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، معین صمدی درباره این پوستر که بر مبنای نماد ماه اسفند طراحی شده است، گفت: جشنواره پویانمایی تهران هر سال در ماه اسفند برگزار می‌شود به همین دلیل سراغ ماهی به عنوان نماد این ماه رفتم و از آن برای طراحی پوستر یازدهمین دوره جشنواره کمک گرفتم.

او تاکید کرد: البته ماهی به دلیل پویایی و معلق بودنی که دارد، حس و حال انیمیشن و متحرک بودن را هم در خودش نمایان می‌کند به این دلیل حتی در تیزر این دوره جشنواره هم از این عنصر(المان) کمک گرفتیم و من از ۱۱ انیماتور خواستم که برای چند ثانیه با عنصر ماهی کار کنند و از ترکیب کار آن‌ها تیزر جشنواره ساخته شد.

صمدی درباره استفاده از رنگ قرمز در این پوستر بیان کرد: رنگ جشنواره پویانمایی تهران همیشه قرمز بوده است بنابراین من هم برای ساخت ماهی‌ها و پوستر از خمیر قرمز استفاده کردم بعد هم از نتیجه کار عکاسی شد که در نهایت به پوستری رسیدیم که هم‌اکنون می‌بینید.

او با اشاره به این‌که در شکل‌گیری کلیت فضای گرافیک جشنواره یازدهم نقشی داشته است، توضیح داد: وجود ستاره را از همان ابتدا در کلیت فضای گرافیکی جشنواره در نظر گرفته بودیم به همین دلیل در پوستر هم از این ستاره‌ها استفاده کردیم. ستاره‌ها ما را به صور فلکی ارجاع می‌دهند و در برخی مواقع هم صور فلکی ماهی را وارد بخش گرافیکی کار کردیم.

صمدی افزود: تلاش داشتم فضای ایرانی را مدنظر قرار دهم و حتی در فرم ماهی هم از عناصر ایرانی استفاده شده است.

او در پایان درباره دیگر تغییرات گرافیکی جشنواره که در پوستر نمایان شده است، عنوان کرد: برای اولین بار شکل لوگوی جشنواره تغییر کرده و آدمکی که به عنوان شخصیت جشنواره پویانمایی شناخته می‌شود به دلیل شباهتش به «T» انگلیسی در ابتدای کلمه تهران آورده شده است؛ چراکه جشنواره پویانمایی در خارج از مرزهای ایران بیشتر به عنوان جشنواره «تهران» شناخته می‌شود.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۲ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب با نمایش آثار منتخب داخلی و خارجی در چند بخش، میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.