سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲

حضور دو اثر کوتاه ایرانی در جشنواره هنگ کنگ

 انیمیشن کوتاه «بالزی: داستان یک انقلاب»

سینماپرس: فیلم کوتاه «مانیکور» و انیمیشن کوتاه «بالزی: داستان یک انقلاب» در جشنواره فیلم‌های کوتاه مستقل هنگ کنگ نمایش داده می شوند.

به گزارش سینماپرس، یک فیلم و یک انیمیشن کوتاه ایرانی در بیست و چهارمین دوره از جشنواره فیلم‌های کوتاه مستقل هنگ کنگ (IFVA) به نمایش در می‌آیند.

فیلم کوتاه «مانیکور» ساخته آرمان فیاض در بخش رقابتی استعداد جدید آسیا و انیمیشن کوتاه «بالزی: داستان یک انقلاب» ساخته سیدمحسن پورمحسنی شکیب در بخش غیررقابتی فیلم‌های پیشنهادی هیات داوران به نمایش گذاشته می‌شوند.

«مانیکور» روایتگر زن جوانی است که پس از مرگ او به دلیل خودکشی، جنسیتش هویدا می‌شود و بین اهالی متعصب روستا جنجالی به پا می‌کنند.

«بالزی: داستان یک انقلاب» روایتگر ۲ جوجه اسیر در قفس است که برای به دست آوردن غذای بیشتر بر علیه صاحب خودشان قیام کرده و او را شکست می‌دهند اما بعد از پیروزی نه می‌توانند از قفس خارج شوند و نه دستی وجود دارد که به آنها غذا بدهد.

این جشنواره که توسط مرکز هنرهای هنگ کنگ برگزار می‌شود به خاطر فراهم ساختن بستری ویژه و حرفه‌ای برای استعدادهای هنگ کنگ و همچنین سراسر آسیا به منظور تعامل، ایجاد اتحاد و کمک به پیشرفت آنها، به عنوان یکی از جشنواره های پیشگام های آسیا در فیلم و انیمیشن کوتاه و رسانه‌های هنری شناخته می‌شود.

جشنواره جوایز فیلم های کوتاه مستقل هنگ کنگ از تاریخ ۶ الی ۱۷ مارس ۲۰۱۹ برابر با ۱۵ تا ۲۶ اسفندماه برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.