دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴

در اولین جشنواره تئاتر محیطی موزه‌ دفاع مقدس اجرا می‌شود؛

روایت فرنگیس در نمایش «می‌شود مثل او بود»

نمایش «می شود مثل او بود»

سینماپرس: با راهیابی نمایش «می‌شود مثل او بود» به نخستین جشنواره تئاتر محیطی موزه‌ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مربیان کانون داستانی از جنگ تحمیلی را روایت می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، «می‌شود مثل او بود» اثری به نویسندگی کارگردانی صادق کیانی‌مقدم است که به روایت رشادت «فرنگیس حیدرپور» زنی کرد در شهر گیلانغرب می‌پردازد، او در رویایی با بعثی‌های عراق شجاعانه می‌جنگد. در عین حال مخاطبان نمایش به موازات داستان اصلی، روایت رشادت‌های حضرت زینب (س) در رویارویی با یزید را نیز به تماشا می‌نشینند.

مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون استان تهران به عنوان بازیگر، این اثر را همراهی می‌کنند.

این اثر روز سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ در ۲ نوبت ساعت‌های ۱۱ و ۱۶:۳۰ اجرا خواهد شد.

داستان «فرنگیس حیدرپور» در قالب کتابی به نام فرنگیس و با قلم مهناز فتاحی منتشر شده است. رهبر معظم انقلاب چندی پیش با نوشتن یادداشتی بر این کتاب از این زن شجاع و نویسنده کتاب قدردانی کردند.

نمایش «می‌شود مثل او بود» با نگاهی به داستان واقعی فرنگیس از سوی اداره کل آفرینش‌های فرهنگی و با همکاری مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این جشنواره شرکت کرده است.

نخستین جشنواره تئاتر محیطی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از ۱۳ تا ۱۸ بهمن در تالارهای هفت‌گانه باغ موزه ملی دفاع مقدس اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.