یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰

پرس‌تی‌وی «‌نفرین زباله‌های الکترونیکی‌» را روی آنتن می‌برد

مستند «نفرین زباله‌های الکترونیکی»

سینماپرس: هم‌زمان با ۴ فوریه روز جهانی سرطان، مستند «نفرین زباله‌های الکترونیکی» ( The E-Waste Curs) با موضوع معضلات حاصل از زباله‌های الکترونیکی در دنیای امروز از شبکه پرس‌تی‌وی پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، این مستند به کارگردانی اریک دو لاوارن، محصول سال ۲۰۱۶ است و مسئله تولید زباله‌های الکترونیکی و تاثیرات مخرب آن را بر سلامت انسان و محیط زیست، بررسی خواهد کرد.

این برنامه با اشاره به تولید ۵۰ میلیون تن زباله الکترونیکی شامل قطعات الکترونیکی کامپیوتری، تلویزیون و ... در سال و ارسال ۷۵ درصد آن به کشورهای جهان سوم همچون هند، پاکستان، بنگلادش، چین و برخی کشورهای آفریقایی، آلودگی‌های ناشی از این زباله‌ها و خطرات آن برای انسان را تشریح می‌کند. بازیافت زباله‌های الکترونیکی در محله‌های فقیرنشین، عدم کنترل و نظارت دولت بر بازیافت و بهره برداری از این زباله‌ها، آلودگی‌های زیست محیطی و بیماری‌های حاصل از گازهای سمی ایجاد شده از بازیافت این زباله‌ها و مرگ سالانه ۴ میلیون نفر به دلیل مسمومیت ناشی از این گازها از جمله مسائل اشاره شده در این مستند است. مستند «نفرین زباله‌های الکترونیکی» دوشنبه ۱۵ بهمن، ساعت ۵ به مدت ۳۰ دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز در ۴ نوبت در ساعات ۱۰، ۱۶، ۲۲ و ۲ پخش خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.