یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری خبر داد:

آغاز عرضه «ما غروب نمی‌کنیم» در سایت های معتبر موسیقی

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری

سینماپرس: مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری با اعلام خبر عرضه آلبوم «ما غروب نمی کنیم» که مجموعه ای از سرودهای ملی نوجوانانه است بیان کرد: از اهداف در تولید این آلبوم عرضه آثاری بود که هزاران گروه سرود فعال در سراسر کشور بتوانند از قطعات جدید در اجراهایشان بهره بگیرند.

به گزارش سینماپرس، به مناسبت چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ایران شب گذشته(شنبه ۱۳ بهمن) از آلبوم «ما غروب نمی کنیم(مجموعه عاشقانه های ملی نوجوانان ایران)» در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ سال انقلاب اسلامی رونمایی شد.

میلاد عرفان پور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری درباره تولید این آلبوم گفت: روند تولید این آلبوم از دی ماه آغاز شد. در ابتدا می خواستیم در فراخوانی ملی از همه گروه های موسیقی کشور دعوت کنیم تا مخاطب این فراخوان باشند. اما به دلیل فرصت کم و این تاکید که می خواستیم آلبوم همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران و پیش از دهه فجر منتشر شود، ایده مان را تغییر دادیم. در این مسیر سوابق گروه های سرود از شهرهای مختلف را بررسی و تعدادی از گروه ها را انتخاب کردیم. اشعار آلبوم نیز با این رویکرد انتخاب شد که سفارش محور و شبیه به شعرهای مناسبتی مرسوم و معمول نباشد.

این شاعر همچنین درباره ویژگی اشعار مورد استفاده در این آلبوم خاطر نشان کرد: شعرها در فضایی حماسی و عاطفی و مربوط به انقلاب اسلامی گزینش شدند. این شعرها شاد، نوجوانانه و پر امید هستند و خارج از فضای مناسبتی و انقلابی نیز شنیدنی اند.

وی در پاسخ به این که چقدر فضای کارها نزدیک به سرودهای سال های ابتدایی انقلاب است، بیان کرد: به دلیل فرآیند کوتاه مدت تولید این آلبوم شاید نتوان انتظار داشت همه انتظارات ما از خروجی و نتیجه آن برآورده شده باشد. تعجیل به هر حال بر کارمان تاثیر گذاشت. اما تلاش کردیم ملودی ها نو و باطراوت باشند. ملودی هایی که هم از نظر استانداردهای موسیقایی باکیفیت بوده و هم محتوای مد نظر ما را که در راس آن امید و حرکت رو به جلوست، به خوبی منتقل کنند. به جرات می  توان گفت حداقل نیمی از قطعات آلبوم از این ویژگی برخوردارند و باقی کارها نیز از نظر موسیقایی ارزشمند هستند.

عرفان پور: «ما غروب نمی کنیم» می تواند مجموعه خوبی برای بازخوانی گروه های سرود باشد

عرفان پور با اشاره به اجرای قطعات آلبوم توسط دانش آموزان ادامه داد: دختران و پسران نوجوانان دوره متوسطه اول و دوم این قطعات را اجرا کرده اند و یک قطعه هم به طور مشترک توسط آن ها خوانده شده است. یکی دیگر از اهداف در تولید این آلبوم عرضه آثاری بود که هزاران گروه سرود فعال در سراسر کشور بتوانند از قطعات جدید در اجراهایشان بهره بگیرند. زیرا گروه های سرود به دو گروه مولف و بازخوانان تقسیم می شوند و گروهی که مولف نیستند غالبا به دنبال سرودهای جدید در اجراهایشان هستند که آلبوم «ما غروب نمی کنیم» می تواند انتخاب خوبی برایشان باشد.

وی درباره نحوه پخش این آلبوم نیز توضیح داد: اعتقاد داریم بر مبنای دقت فنی و محتوایی رعایت شده در آلبوم، «ما غروب نمی کنیم» می تواند در برنامه های مدارس، مراسم های دانش آموزی، فرهنگی و هنری نهادها مورد استفاده باشد. از این نظر آمادگی این را داریم که در صورت درخواست آموزش و پرورش یا سایر نهادها این آلبوم را با تسهیلاتی در اختیارشان قرار دهیم.۴ قطعه از آلبوم در قالب ویدئو کلیپ آماده شده و برای پخش در اختیار صداوسیما قرار می گیرد و برای عرضه عمومی در سایت های موسیقی نیز آماده می شود. بیپ تونز، ریتمو و نواک سایت هایی هستند که ۱۴ قطعه این آلبوم شامل ۷ قطعه باکلام و ۷ قطعه بی کلام را عرضه می کنند.  

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری با اشاره به همکاری این مرکز با گروه های سرود شهرستان ها عنوان کرد: علیرغم زمان کم برای تولید این آلبوم تاکید داشتیم که همه گروه ها از تهران نباشند و ۴ قطعه از آثار مجموعه از اهواز، مشهد، اصفهان و بیرجند انتخاب شده اند.

صبوحی: سرود حسی نوستالوژیک دارد

بهنام صبوحی آهنگساز و مشاور هنری این آلبوم نیز بیان کرد: با توجه به سابقه سه دهه گذشته من در حوزه سرود و موسیقی، دغدغه خاطری نسبت به این حوزه دارم و پرداختن به آن برایم اتفاقی نوستالوژیک است. به همین دلیل برای کسانی که در این مجموعه بودند صرف تولید آلبوم مطرح نبود. ما برای رسیدن به ۷ شعر نهایی، بیشتر از ۲۰ شعر را بررسی کردیم و شاید اگر قرار بود صرفا گروه هایی سرود تهران آن را اجرا کنند، کار سریع تر انجام می شد. اما تلاش کردیم تا گروه های شهرستانی نیز حضور جدی در تولید این آلبوم داشته باشند.

وی افزود: همچنین حداکثر دقت در انتخاب اشعار، اصلاح آن ها و ضبط و میکس موسیقی لحاظ شد و می توان گفت «ما غروب نمی کنیم» از جمله آلبوم های باارزش و دغدغه مند در این حوزه است. اگرچه آلبوم هایی نظیر «آوای مدرسه»، «گلبانگ تربیت» و «گلبانگ سرود» توسط آموزش و پرورش تولید شد. اما در سال های اخیر به دلیل این که اولویت اجرای سرود در برنامه های فرهنگی و هنری مدارس کم شده است، متاسفانه کارهای جدید هم کمتر تولید می شود. در حالیکه سرود به عنوان کار گروهی روحیه اتحاد و همکاری را میان دانش آموزان تقویت می کند. این آلبوم به نوعی اولین آلبوم حوزه هنری در زمینه سرود نوجوانانه است.

سروش بخشش مدیر تولید آلبوم «ما غروب نمی کنیم» نیز درباره فرآیند تولید این اثر موسیقی عنوان کرد: این آلبوم از امروز در سایت های معتبر موسیقی قرار گرفته است و به مناسبت ۴۰ سالگی با  ۵ هزار تومان قابل خریداری است. در هر قطعه آن نیز دست کم سه ساز زنده ایرانی و سازهای ارکسترال استفاده شده است.

وی افزود: در آلبوم «ما غروب نمی کنیم» بهنام صبوحی، محسن جلیلی، محمدرضا چراغعلی، امید رهبران، شهروز حقی، مجید نصری و مهدی خیرخواهی به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده در تولید این آلبوم همکاری داشته اند. همچنین محمدمهدی سیار، محمدسعید میرزایی، سیده نرگس میرفیضی، فرهاد صبوری، سید علی انجو و میلاد عرفان پور اشعار این آلبوم را سروده اند.

گفتنی است آلبوم «ما غروب نمی کنیم» شامل قطعات «زود باش»، «ترانه های وطن»، «رود چهل ساله»، «ما غروب نمی کنیم»، «آخرین رویای دنیا»، «سلام سرزمینم» و «قهرمان قصه» است.

نمایشگاه دستاوردهای چهل سال انقلاب اسلامی از ۱۰ تا ۲۲ بهمن ماه با حضور۴۰ سازمان و نهاد مشارکت کننده در محوطه باغ موزه دفاع مقدس از ساعت ۹ الی ۱۹ در حال برگزاری است. این باغ موزه در آدرس  بزرگراه شهید حقانی، انتهای خیابان سرو، روبروی پارک طالقانی  واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.