یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱

نگاهی به روز چهارم جشنواره فیلم فجر؛

از ترک سالن نمایش به دلیل ضعف فیلم ها تا انتقاد نسبت به مجری نشست های پرسش و پاسخ/ حضور یک فعال اینستاگرامی در «هفت» حاشیه ساز شد

چهارمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: روز چهارم برگزاری جشنواره فیلم فجر در سینماهای مردمی و کاخ رسانه مانند دیگر روزهای جشنواره سرشار از حاشیه بود؛ نکته قابل تأمل اینکه در این روز حسین انتظامی به عنوان سرپرست سازمان سینمایی در پردیس سینمایی ملت حضور پیدا کرد، بی سر و صدا با یکی از برنامه های تلویزیونی مصاحبه ای انجام داد و بلافاصله آنجا را ترک کرد؛ اهالی رسانه از خودشان سوأل می کردند چرا حسین انتظامی نمی خواهد با ما روبرو شود؟ البته گویا مسئولان جشنواره با چند رسانه متبوع خود هماهنگ کرده بودند تا با انتظامی گفتگو کنند.

به گزارش سینماپرس انتشار برخی پست های اهالی رسانه در توئیتر، اینستاگرام و یا تلگرام نشان از حواشی زیاد در سینماهای سراسر شهر دارد. برخی از اهالی رسانه که امسال قادر به حضور در پردیس سینمایی ملت نشدند با انتشار پست هایی از سینماهای سطح شهر نظیر سینما آفریقا، سینما فلسطین و پردیس سینمایی چارسو، حواشی و مسائلی که در این سینماها در جریان است را به نظر دیگر همکاران شان می رسانند.

به عنوان نمونه یکی از فعالان رسانه ای روز گذشته در توئیتی نوشت: سینما آفریقا بلیت فروشی نداره، یعنی خانه سینما در مدت برگزاری جشنواره این سالن را برای اعضای خودش اجاره کرده و جالب هست که بازار سیاه خرید و فروش بلیت های اهدایی مقابل این سینما داغ تر از سینماهای مردمی است! (این هنرمندان نازنین سینما دوست!)!

یکی دیگر از فعالان رسانه هم نوشت: سینمای فلسطین که امسال سینمای تهیه کننده ها است در سانس فیلم «متری شش و نیم» در حد گیس کشی و زدن توی گوش همدیگه! ۲ نفر به خاطر صندلی همدیگه رو زدن!

همچنین بنا به گزارش های رسیده به خبرنگار سینماپرس فروش بلیت در بازارسیاه سینماهای شهر تهران همچنان ادامه دارد. اینک در حالی به نیمه های جشنواره فیلم فجر رسیده ایم که قاطبه اهالی سینما و رسانه نسبت به این دوره از جشنواره فیلم فجر انتقادات جدی مطرح نموده اند!؛ چه از منظر محتوا و ساختار فیلم ها چه از نظر مشکلات اجرایی و زیرساختی جشنواره!

نکته دیگری که شاید پرداختن به آن جالب توجه باشد اینکه علیرغم وعده های از پیش داده شده اینترنت در پردیس سینمایی ملت بسیار بد است و همین مسأله باعث شده بسیاری از اهالی رسانه برای عقب نیفتادن کارهای شان مجبور به استفاده از مودم های شخصی شوند. با این همه معلوم نیست به چه دلیلی علیرغم اینکه قاطبه اهالی رسانه در نظرسنجی که روابط عمومی جشنواره منتشر کرد اعلام کردند که از این سینمای پرت و دورافتاده و فاقد امکانات رضایت ندارند باز هم جشنواره در این دالان تنگ و دراز برگزار می شود! آیا هدفی به جز کوچک سازی جشنواره مد نظر برگزارکنندگان این رویداد است؟

اما در روز چهارم جشنواره حواشی در پردیس سینمایی ملت هم بسیار بود؛ در این روز اهالی رسانه و منتقدان هنگام تماشای ۲ فیلم «زهرمار» به کارگردانی سیدجواد رضویان و «روزهای نارنجی» به کارگردانی آرش لاهوتی سالن های سینما را ترک کردند؛ کیفیت پایین این آثار سینمایی این سوأل را در میان اهالی رسانه مطرح کرد که آیا آثار حاضر در جشنواره گلچین شده و بهترین ها هستند؟

علاوه بر این گزینش شدن سوألات توسط مجری نشست روز چهارم و بی تفاوتی مجری نسبت به برخی سوألات محترمانه اما انتقادی از سوی اهالی رسانه باز هم صدای اعتراض آن ها را بلند کرد. بسیاری بر این اعتقاد بودند که تا اینجا فرزاد حسنی بهترین اجرا را داشته است.

در نهایت اینکه برنامه سینمایی «هفت» نیز این شب ها بسیار حاشیه ساز شده است؛ علاوه بر انتقاداتی که نسبت به منتقد ثابت برنامه می شود حضور یک فعال اینستاگرامی که قطعا جزو اهالی رسانه محسوب نمی شود به عنوان کارشناس فضای مجازی در این برنامه سیل انتقادات فعالان حرفه ای، پیشکسوت و باتجربه را نسبت به سیاست های غلط مسئولان «هفت» به راه انداخت.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.