شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲

شفیع آقامحمدیان:

سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر گویی علیه انقلاب فعالیت می‌کند

شفیع آقامحمدیان در مراسم دومین سالگرد درگذشت مرحوم فرج‌الله سلحشور

کیهان: یک فیلمساز و کارشناس فرهنگی در واکنش به زیر سؤال رفتن دفاع مقدس از سوی کارگردان یکی از فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: وقتی عملکرد مدیریت جشنواره فجر در برگزاری این رویداد مهم فرهنگی، کمترین سنخیت را با انقلاب اسلامی دارد، طبیعی است که محتوای آثار و حرف‌های سازندگان فیلم‌ها نیز سنخیتی نداشته باشد.

شفیع آقامحمدیان، کارگردان سینما در واکنش به توهین به ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس  گفت: فضای این دوره از جشنواره فجر، کاملا برخلاف مناسبتی است که در آن برگزار می‌شود.

وی افزود: در دهه فجر امسال که فرصتی برای بزرگداشت ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی است و همه در تلاش هستند تا به نحوی، به این انقلاب ادای دین کنند و دستاوردها و برکات آن را هدف تجلیل قرار دهند، اما سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر گویی علیه انقلاب فعالیت می‌کند.

کارگردان فیلم «راننده سفیر» اظهار کرد: علاوه‌بر مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر که در شأن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی نبود، اغلب فیلم‌هایی هم که در چند روز اول جشنواره تماشا کردم، آثاری تلخ و سیاه بودند.

آقامحمدیان تصریح کرد: در خوشبینانه‌ترین حالت باید گفت که مدیران جشنواره فجر در سیاست‌گذاری و اجرای برنامه‌ها دچار کج سلیقگی شده‌اند. با نگاه بدبینانه حتی می‌توان ادعا کرد که این افتضاحات تعمدی بوده است. واقعا جای سؤال است که چرا مدیریت این دوره از جشنواره فیلم فجر هیچ تدبیری برای بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب اتخاذ نکرده اند؟

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: متأسفانه در رسانه‌ها خواندم که یکی از فیلمسازان حاضر در جشنواره در نشست خبری فیلمش، دفاع مقدس را زیر سؤال برده و گفته که هیچ دستاوردی برای کشور ما نداشته. به نظرم وقتی خود مدیران و برگزار کنندگان جشنواره فجر، طوری این رویداد را برگزار کرده‌اند که هیچ سنخیتی با انقلاب اسلامی ندارد، حرف‌ها و گفته‌های صاحبان آثار جشنواره نیز بطور طبیعی سنخیتی با ارزش‌های این انقلاب نخواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.