شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷

نگاهی به روز سوم جشنواره فیلم فجر؛

از فروش بلیت های چندصد هزار تومانی جشنواره در بازار سیاه تا اضافه شدن یکباره بخش «خارج از مسابقه»/ دعوت گزینش شده برای مهمانی هتل انقلاب!

نشست خبری مستند بهارستان خانه ملت

سینماپرس: روز سوم برگزاری جشنواره فیلم فجر در سینماهای مردمی و کاخ رسانه خالی از حواشی نبود!؛ جالب آنجا است که در این روز ثابت شد جشنواره فقط مشکل اجرایی ندارد و این خود دست اندرکاران اصلی برگزاری این رویداد هستند که مشکل سازند! به عنوان نمونه اضافه شدن یکباره بخش «خارج از مسابقه» آن هم تنها برای ۲ فیلم و تنها برای اکران در ۱ سالن سینما به دستور دبیر جشنواره همگان را در حیرت و شوک فرو برد!

به گزارش سینماپرس بسیاری از اهالی رسانه و منتقدان از خود این سوأل را می پرسیدند که چطور دبیر جشنواره در روز سوم ناگهان تصمیم می گیرد به صلاحدید خودش ۲ فیلم را در بخشی که اصلا در جشنواره وجود نداشته اضافه کند؟ مگر جشنواره شورای سیاست گذاری و آیین نامه و قاعده و قانون ندارد؟ در کدامیک از جشنواره های تراز اول دنیا می توان شاهد چنین اتفاقات شوکه کننده ای بود؟ چرا همه چیز در جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی در لحظه تصمیم گیری می شود و در لحظه به اجرا می رسد؟ چرا تفکر، خرد، دوراندیشی و بینش در مسئولان وجود ندارد؟

جالب آنجا است که آقای دبیر دستور داده اند این ۲ فیلم به جشنواره اضافه شوند در صورتی که حتی یکی از این فیلم ها حتی در بخش رزرو هم نبوده و مهمتر از همه اینکه برنامه ای برای نمایش این فیلم ها در سینمای اهالی رسانه که مرجع و مهمترین سینمای نمایش دهنده آثار جشنواره است در نظر گرفته نشده! نکته دیگری هم که در این رابطه عجیب به نظر می رسد اینکه چرا فقط ۲ فیلم برای حضور در این بخش گزینش شده و چرا بسیاری از فیلم های مهم دیگر نتوانسته اند جایی در بخش خارج از مسابقه داشته باشند؟

یکی دیگر از سوألاتی که اهالی رسانه در روز سوم مرتب از یکدیگر می پرسیدند این بود که آیا شما برای مهمانی هتل انقلاب که قرار است شنبه ۱۳ بهمن برگزار شود دعوت شده اید؟ از قضای روزگار بعدا مشخص شد که تنها برخی از دوستان و آشنایان و مجیزگویان به صورت ویژه و گزینش شده به این مهمانی که گویا قرار است در آن بسیاری از چهره های سیاسی هم حضور داشته باشند دعوت شده اند و اغلب منتقدان به عملکرد آقایان جایی در این مهمانی ندارند!

البته در پی درگذشت همسر استاد علی نصیریان اعلام شد که این ضیافت به تعویق افتاده و در تاریخ دیگری برگزار خواهد شد.

علاوه بر همه این اتفاقات اینکه در سی و هفتمین دوره برگزاری جشنواره هنوز یک سازوکار مناسب برای مقابله با فروش بلیت ها در بازارسیاه در نظر گرفته نشده خود جای تعجب دارد!؛ در همین رابطه یکی از علاقمندان جدی سینما به خبرنگار سینماپرس اطلاع داد که جلوی برخی از سینماهای مطرح شهر تهران فروشندگان بلیت های بازار سیاه قیمت هایی چندصد هزار تومانی برای یک تک بلیت تعیین کرده اند و این در حالی است که علاقمندان سینما از همان دقایق ابتدایی پیش فروش بلیت ها نتوانسته اند بلیت مورد نظرشان را در سینماهای ممتاز شهر تهیه کنند!

از همه این اتفاقات که بگذریم نمی توانیم از این مسأله راحت عبور کنیم که همچنان نشست های پرسش و پاسخ فیلم های جشنواره تحت سیطره اغلب کانال های تلگرامی و رسانه های زردی است که به جای سوألات تخصصی سعی دارند جریان نشست ها را به حاشیه بکشند! اینکه چرا برای این دسته افراد اصلا کارت حضور در سینمای رسانه صادر شده خود جای تعجب دارد.

خلاصه که با تمام این اوصاف و احوال باید گفت نظم و قاعده جشنواره ۳۷ ساله فیلم فجر در سطح یک کودکستان هم نیست!

اخبار مرتبط

نظرات

  • ... ۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - ۰۲:۰۹
    0 0
    وضعیت اکران در شهر تبریز دیروز روز اول اکران در تبریز بود به دلیل عدم صدور کد تبریز، و با وجود فروش رفتن حدود ۳۰۰-۴۰۰ بلیط ( و حتی بیشتر )، هیچ فیلمی پخش نشد امروز فیلم تختی به پخش نرسید، و مردمان ناراضی، که در برف و کولاک خودشان را به سینما رسانده بودند، و یک ساعت در صف گرفتن بلیط منتظر شده بودند، بدون دیدن فیلم به خانه برگشتند....

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.