دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

هیأت داوران جشنواره فجر از منظر سینماگران/۷

گودرزی: داوران برای اطلاع از نظر مخاطبان بهتر است فیلم ها را در سینماهای مردمی و همراه با مردم ببینند

جعفر گودرزی در نشست رسانه‌ای دوازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران

سینماپرس: جعفر گودرزی نایب رئیس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران همزمان با فعالیت هیأت داوران سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر گفت: داوران برای اطلاع از نظر مخاطبان بهتر است فیلم ها را در سینماهای مردمی و همراه با مردم ببینند و در جو و اتمسفر آنجا قرار بگیرند، این اتفاق قطعا روی رأی و نظرات آن ها اثر می گذارد.

وی در گفتگو با سینماپرس افزود: مخاطبان اصلی سینما مردم هستند و سینما با حضور مردم معنا و رونق پیدا می کند. داوران باید بخشی از رأی و نظرات شان برآمده از رأی و نظر مردم باشد و اگر این اتفاق رخ بدهد ما قطعا شاهد اتفاقات بسیار خوبی در سینمای کشور خواهیم بود.

گودرزی ادامه داد:‌ از سوی دیگر چه الزامی وجود دارد که حتما اختتامیه جشنواره ۲۲ بهمن ماه برگزار شود؟ می توان اختتامیه را یک روز دیرتر برگزار کرد تا داوران وقت کافی برای تجمیع نظرات شان داشته باشند و آرای پاک خروجی آن ها باشد. مسئولان باید بدانند که اگر این اتفاق رخ بدهد جلوی بسیاری از حرف ها و شایعات هم گرفته می شود و شائبه از روی باندبازی و زدوبند در تغییر آرا از بین می رود و یا به شدت کمتر می شود.

این منتقد در بخش دیگری از این گغتگو یکی از مهمترین معضلات جشنواره فیلم فجر را نداشتن یک دبیر ثابت برشمرد و خاطرنشان کرد: وقتی همه ساله ما شاهد تغییر دبیران هستیم معلوم است که جشنواره به ثبات نمی رسد! حضور یک دبیر جدید به معنای آزمون و خطای مجدد است. اصولا هر جشنواره ای به مکان و زمان و دبیر ثابتش اعتبار پیدا می کند اما متأسفانه ما شاهد این اعتبار در جشنواره مان نیستیم.

وی تأکید کرد: تغییر مکرر دبیران باعث می شود هر بار ما با سلیقه ای جدید در جشنواره مواجه شویم و به همین علت است که بعد از ۳۷ دوره برگزاری جشنواره فیلم فجر نتوانیم حتی از ۳۷ اتفاق خوب در این رویداد نام ببریم! جشنواره فجر نیاز به ثبات در سیستم اجرایی و آیین نامه اش دارد. ما نباید شاهد حذف و اضافه شدن مکرر بخش های جشنواره، تعداد سیمرغ ها و امثالهم باشیم و باید سعی بر آن داشته باشیم تا به این رویداد سینمایی هویت ببخشیم.

اخبار مرتبط

نظرات

  • تارا ۱۳۹۷/۱۱/۱۵ - ۱۱:۲۴
    0 0
    اتفاقا طیف ادمهایی که جشنواره میان خیلی غلط انداز و خاصند و نمیشه واکنش مردمی حسابشون کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.