یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

نگاهی به فیلم «زهر مار»

سوء استفاده تهیه کننده از عنوان یک بازیگر طنز/ آیا بی اخلاقی در تسخیر گیشه پایان پذیر است؟!

زهرمار

سینماپرس: جواد رضویان که سال ها با حضور گسترده خود در سینما و بالاخص در سریال های تلویزیونی،  حسابی جای خود را در میان مخاطبان باز کرده بود؛ امسال اولین فیلم سینمایی خود را با کمک و همراهی کمال تبریزی به جشنواره فیلم فجر آورد.

سید عرفان فاطمی/ جواد رضویان که سال ها با حضور گسترده خود در سینما و بالاخص در سریال های تلویزیونی،  حسابی جای خود را در میان مخاطبان باز کرده بود؛ امسال اولین فیلم سینمایی خود را با کمک و همراهی کمال تبریزی به جشنواره فیلم فجر آورد؛ فیلمی با عنوان زهر مار بنابر ادعای صورت گرفته ۲ ملیارد و شصت میلیون تومان هزینه ساخت آن شده است و سیامک صفری و شبنم مقدمی با محوریت سیامک انصاری، بازیگران اصلی آن می باشند. این همه در حالی است که به جرئت می توان گفت، اگر نام عوامل ساخت بر روی تیتراژ فیلم زهرمار نمی خورد؛ هیچ کس باور نمی کرد کارگردان این فیلم جواد رضویان است و در عین حال بسیاری پس از مشاهده فیلم حدس می زدند که این اثر یکی دیگر از تولیدات مبتذل سینمایی جواد نوروزبیگی است؛ تهیه کننده ای که در سال های اخیر به تولید آثار گیشه پسند، رغبتی جدی نشان داده و به واسطه پیشینه خود به راحتی می تواند از تمامی خطوط و حدود ممیزی در سینمای ایران تردد نماید؛ البته از حق نباید گذشت که زهرمار در جای جای خود اثری از کارگردان مارمولک و مازمور دارد؛ کارگردانی که ترجیح داده تا در این اثر سینمایی نقش مشاور را برگزیند و از برند و نشان یک بازیگر طنز سرشناس، از برای جهت جذب مخاطب سینمایی بهره گیرد.



فیلم سینمایی زهرمار، روایت حاج حشمت مداح و فرد مورد اعتماد مردم محل است که در تکیه ای که متعلق به همسر خود فعال بوده و به سبب اصرار مردم نامزد شرکت در انتخابات می شود. اما دوست دوران بچگی او که مجلات پُرن به مدرسه می آورد و به دلیل لو رفتنش توسط حشمت از مدرسه اخراج شده و اکنون یک معتاد خلافکار است و ...؛ در پی انتقام بر آمده و زن شیادی را با انواع مواد مخدر و تحت عنوان همسر خود به خانه او می برد و خود فرار می کند و پس از آن زن با تهدید و پرده دری از او درخواست ۵۰ میلیون تومان پرداخت پول می کند و همین امر سبب می شود تا داستان نیم بندی و کم رمق اثر ادامه پیدا کند و در نهایت نیز زن شیاد اصلاح! ؛ دوست خلافکار پشیمان! و حاج حشمت هم سربلند! گردیده و بر طبق معمول این گونه آثار سینمایی، تصویری بالیوودی و هندی شده ای را برای مخاطب خود به ارمغان آورد و این همه در حالی است که مخاطب پیگیر سینمایی قطعا در مسیر فیلم و در تمام لحظات آن به جمله یکی از اعضا هیئت انتخاب فکر خواهد کرد که فرموده بودند: اگر می خواهید کمدی شریف ببینید زهرمار را ببنید!


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.