چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸

تحلیل نظری انقلاب اسلامی در برنامه امشب «زاویه»

برنامه زاویه

سینماپرس: برنامه تلویزیونی «زاویه» در تازه ترین قسمت خود به «تحلیل نظری انقلاب اسلامی» با حضور موسی نجفی و تقی آزاد ارمکی می پردازد.

به گزارش سینماپرس، در گفت‌وگوی این هفته برنامه تلویزیونی «زاویه» موسی نجفی، رئیس پژوهشکده فرهنگ و تمدن اسلامی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و تقی آزاد ارمکی، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران، در تلاشی برای پی‌گرفتن این پرسش مهم و مناقشه برانگیز که «انقلاب اسلامی چه چیزی را در هم شکسته است و چه چیزی را بنا نهاده؟» به بحث و گفت‌وگو خواهند نشست.

در بخشی از سرمقاله برنامه امشب «زاویه» چنین آمده است:
با گذشت ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بحث از ماهیت و معنای انقلاب اسلامی و به طور مشخص پرسش از خواست و اراده مردم ایران در این عمل سترگ جمعی، کماکان در کانون گفت‌وگوی روشنفکران، سیاست‌مداران و حتی عموم مردم قرار دارد. این پرسش عموماً با پرسش مهم دیگری قرین و دم‌ساز است: آیا انقلاب اسلامی، انقلابی مدرن بود؟

«آیا مدرن بودن انقلاب به جنبه‌های شکلی و قالبی انقلاب ناظر است یا به جنبه‌های مضمونی و محتوایی آن؟ آیا این که انقلاب بر بستر سیاست‌ورزی توده‌ای و ابزار و رسانه مدرن محقق شد به معنای مدرن بودن آن است؟ یا این که فراتر از شکل و قالب، مضامین محوری انقلاب همچون عدالت، استقلال، حاکمیت دین و معنویت سیاسی، همگی یا فرآورده‌های مستقیم اندیشه سیاسی مدرن‌اند و یا در فضا و اتمسفر آن پدید آمده‌اند؟»

زاویه ساعت ۹ امشب روی آنتن شبکه چهار سیما خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.