دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹

برای سال ۹۸ صورت گرفت:

برگزاری نشست تبیین سیاست‌های محتوایی برنامه‌سازی معاونت صدا

نشست تبیین سیاست‌های محتوایی برنامه‌سازی معاونت صدا در سال ۹۸

سینماپرس: معاون صدای رسانه ملی در نشستی که با حضور مدیران شبکه های رادیویی برگزار شد به تبیین سیاست‌های محتوایی برنامه‌سازی این در سال آینده پرداخت.

به گزارش سینماپرس، حمید شاه آبادی در نشست تبیین سیاست های محتوایی برنامه‌سازی معاونت صدا در سال ۹۸ که با حضور مدیران و مدیر گروه‌های شبکه‌های رادیویی در سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد، بیان کرد: برنامه‌های رادیویی می‌بایست سبک زندگی ایرانی- اسلامی را ترویج کند و طراحی برنامه‌های رادیویی باید به نحوی باشد که روی اعمال و رفتار مخاطب تاثیر داشته باشد.

وی ادامه داد: می‌بایست در تولید برنامه‌ها به گفتمان‌های دین و انقلاب اسلامی، سبک زندگی اسلامی- ایرانی، اقتصاد مقاومتی، وحدت و انسجام ملی و  همچنین گفتمان پیشرفت انقلاب اسلامی توجه داشته باشیم.

شاه آبادی با اشاره به دستورالعمل بازمهندسی کنداکتور شبکه‌های رادیویی عنوان کرد: بر اساس این دستورالعمل، برنامه‌هایی که از آنتن هر شبکه رادیویی شنیده می‌شود، از جمیع جهات سنجیده شود همچنین برنامه باید هدفی معین تولید و میزان اثرگذاری آن با جامعه هدف، مشخص باشد.

معاون صدا بازنگری برنامه‌ها را یکی از کارهای  مهم سال آینده دانست و گفت: برای کیفیت آنتن و کارآمدی آن باید برای ابقای برنامه تلاش کرد.

وی با بیان اینکه در راستای تولید محتوای فضای مجازی خیلی عقب نیستیم، اظهار کرد: بازخورد فضای مجازی به برنامه‌ساز می‌گوید که برنامه‌ساز چه چیزی را تولید کند.

معاون صدای رسانه ملی  با بیان اینکه کار برنامه‌سازان رادیو تولید کتاب نیست، تصریح کرد: تهیه موضوع کتاب از دل برنامه‌ها معیار، شاخص و اهرمی برای کیفیت و یکی از مولفه‌های امتداد پیام است. به دلیل اینکه بسیاری از برنامه‌های ما ظرفیت نوشتاری و تبدیل به کتاب را دارند و موضوع آن جالب است.

شاه‌آبادی خواستار این شد که برنامه‌سازان در سال آینده به موضوع آسیب های اجتماعی توجه بیشتری داشته باشند و با طراحی نقشه جامعی، اقدامات موثری را بردارند.

در ادامه بعضی از مدیر گروه‌های شبکه‌های رادیویی درباره‌ برنامه‌های شاخص، رویکردهای رادیو خصوصا در حوزه نقد، بحث جریان‌سازی، آموزش‌های تخصصی برای برنامه‌سازان، مرجع بودن واژه‌ها و مباحث مرتبط با حوزه برنامه‌سازی به بیان دیدگاه و نقطه نظرات پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.