یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴

برگزاری جشنواره استانی صداوسیما در خراسان شمالی

علی دارابی

سینماپرس: به گفته معاون امور استان های رسانه ملی، دوره بیست و دوم جشنواره تولیدات مراکز استانی این سازمان در شهریورماه سال آینده به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود.

به گزارش سینماپرس؛ دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی گفت: شهریور ۹۸ بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها، در خراسان شمالی برگزار خواهد شد و همچون سال گذشته که میزبان شهرکرد بودیم به لطف خدا با همت همکاران و مساعدت استاندار خراسان شمالی این بار نیز شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

او با بیان اینکه برگزاری این جشنواره برای تمرکززدایی در استانها به انجام می‌رسد گفت: بیشتر رویدادها در تهران و چند استان همجوار برگزار می‌شوند اما رسانه ملی در برگزاری جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها به نوعی بر نوار مرزی حرکت می‌کند.

دارابی از جشنواره تولیدات استان‌ها به عنوان یکی از قدیمی ترین و باسابقه ترین جشنواره‌ها در حوزه فرهنگ و هنر یاد کرد و آن را فرصتی برای دیده شدن استعدادها و ایجاد رقابت سالم دانست.

وی افزود: برنامه‌سازان، هنرمندان و مدیران از سراسر کشور در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند که مبلغان خوبی برای استان‌ها هستند.

 معاون امور استان‌ها با اشاره به اینکه ما در طول این جشنواره یک هفته فرهنگی برای استان برگزار می‌کنیم گفت: همه برنامه‌ها از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود و استان مورد نظر فرصت مغتنمی می‌یابد تا ظرفیت‌ها و ضرورت توجه به دستاوردهایش را در این جشنواره بازخوانی کند.

محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی نیز گفت: میزبانی ما در این جشنواره رویداد مهمی‌به شمار می آید و مسیر ما را برای رسیدن به  توسعه متوازن هموار می‌کند.

وی با بیان اینکه برای خراسان شمالی برگزاری جشنواره‌های هنری و فرهنگی به اندازه پروژه‌های کشاورزی و سدسازی اهمیت دارد گفت: در این سال‌ها از اینکه نگاه چند جانبه نداشته‌ایم، آسیب دیدیم و اکنون  توجه به مسائل فرهنگی ما را به سمت نگاه چندجانبه در استان برای توسعه و ارتقای استانی سوق خواهد داد.

وی افزود: شاخص‌هایی که در استان داریم با وضعیت فعلی ما همخوانی ندارد و نشان می دهد ما از داشته‌های خود استفاده نکرده‌ایم. از این رو به عنوان یک مطالبه از مدیران خواستم که هر ماه بر روی رویدادی ملی و حتی بین‌المللی تمرکز کنیم تا فضای فرهنگی استان ارتقا پیدا کند.

شجاعی با تاکید بر قابلیت های خراسان شمالی گفت: این استان کم برخوردار حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و ما باید این ظرفیت ها را معرفی کنیم. وی افزود: مردم این استان با وجود  قومیت‌ها و گویش‌های مختلف و با حضور اهل تسنن، دور هم جمع هستند و یکی از امیدواری‌های ما در این جشنواره، نمایش این انسجام و همدلی است.

در ادامه حمید قربانی جم مدیر مرکز خراسان شمالی نیز با تاکید سابقه ۱۴ ساله شبکه اترک گفت: نگاه ما فرابخشی است و باعث دلگرمی مردم خونگرم خراسان شمالی است که میزبان اهالی هنر و فرهنگ باشند تا استعدادها و قابلیت های استانی شان را معرفی کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.