شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷

سیمرغ داران فجر ۳۶ امسال با چه فیلمی در جشنواره حضور دارند؟

آرم جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: برخی برندگان سیمرغ در جشنواره فجر سال گذشته، امسال هم با آثار متعددی در میدان رقابت حاضر شده اند.

به گزارش سینماپرس، سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت از دهم تا بیست و دوم بهمن به دبیری ابراهیم داروغه زاده برگزار می شود البته دبیری سی و ششمین دوره جشنواره فجر هم بر عهده ابراهیم داروغه زاده بود.

در این گزارش به بررسی حضور سیمرغ داران سی و ششمین دوره جشنواره فجر که امسال هم در میدان رقابت جشنواره حضور دارند، می‌پردازیم.

محسن روزبهانی سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی برای «تنگه ابوقریب» را در جشنواره سال گذشته دریافت کرد و امسال با فیلم‌های «غلامرضا تختی» و « بیست و سه نفر» در جشنواره حضور دارد.

سعید ملکان سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی و بهترین فیلم برای «تنگه ابوقریب» را گرفت و امسال چهره پرداز و تهیه کننده «غلامرضا تختی» است البته فیلمنامه «غلامرضا تختی» را به صورت مشترک با بهرام توکلی نوشته است.

علیرضا علویان سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری برای فیلم‌های «به وقت شام» و «مغزهای کوچک زنگ زده» را دریافت کرد و امسال صدا گذاری فیلم‌های «آشفته گی»، «بنفشه آفریقایی»، «خون خدا»، «درخونگاه»، «حمال طلا»، «دیدن این فیلم جرم است» و «آخرین داستان» را بر عهده دارد.

رشید دانشمند سیمرغ بلورین صدابرداری «تنگه ابوقریب» را گرفت و امسال «غلامرضا تختی» را صدابرداری کرده است.

کارن همایونفر برای « به وقت شام » سیمرغ گرفت و امسال موسیقی«آشفته گی» جیرانی را ساخت.

بهرام دهقانی سیمرغ بهترین تدوین را به صورت مشترک با محمد نجاریان برای «عرق سرد» دریافت کرد و امسال به تنهایی فیلم‌های «آشفته گی»، «متری شیش و نیم»، «ایده اصلی»، «جان دار»، «بنفشه آفریقایی» و «سونامی» را در جشنواره دارد.

محمد نجاریان امسال «پالتو شتری» و «ماجرای نیمروز ۲؛ رد خون» را تدوین کرده است. او و بهرام دهقانی سال گذشته به صورت مشترک برای «عرق سرد»  سیمرغ گرفتند.

علیرضا زرین دست سال گذشته سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری برای «سروزیرآب» را دریافت کرد و امسال فیلمبرداری«تیغ و ترمه» پوراحمد را انجام داده است.

سارا بهرامی که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را برای «دارکوب»گرفت امسال «جمشیدیه» را بازی کرده است.

امین حیایی  سال گذشته برای «شعله ور» دیپلم افتخار بهترین نقش اول مرد را گرفت و امسال «درخونگاه » را در جشنواره دارد.

سال گذشته سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به بهرام توکلی و ابراهیم حاتمی کیا رسید. بهرام توکلی امسال با «غلامرضا تختی» در جشنواره حضور دارد. اما حاتمی‌کیا دیگر سیمرغ دار جشنواره هیچ فیلمی ندارد.

پیمان معادی که سال گذشته برای کارگردانی «بمب؛ یک عاشقانه» جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کرد. امسال با تهیه کنندگی «ناگهان درخت» و بازی در فیلم‌های «متری شیش و نیم» و «ناگهان درخت» در جشنواره شرکت می کند.

هومن سیدی سال گذشته دو سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه هنر و تجربه و تماشاگران و یک سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را برای «مغزهای کوچک زنگ زده» گرفت، اما امسال فیلمی ندارد و فقط در «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی بازی کرده است.

اسامی افرادی که سال گذشته سیمرغ دریافت کردند اما امسال در سی و هفتمین جشنواره فجر حضور ندارند، به شرح زیر است:

عباس بلوندی، سارا خالدی زاده، رضا مقصودی، سحر دولتشاهی، جمشید هاشم پور، امیر جدیدی، کامبوزیا پرتوی، ابراهیم حاتمی کیا، سید حامد حسینی، محمد نجاریان، فرید ناصر فصیحی و سعید سعدی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.