شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳

اعلام جزییات بخش «تئاتر دورنما» جشنواره تئاتر دانشگاهی

جزییات بخش «تئاتر دورنما» جشنواره تئاتر دانشگاهی

سینماپرس: ستاد برگزاری بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایرانی با صدور اطلاعیه ای جزییات نحوه شرکت هنرمندان و دانشجویان در بخش «تئاتر دورنما» این رویداد را اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس، روابط عمومی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، جزییات نحوه شرکت هنرمندان و دانشجویان برای حضور در بخش «تئاتر دورنما» بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

« تئاتر دورنما (Theatre of Vistas) بستری تازه برای پیوند و همنشینی فرهنگ شرق و غرب است که در بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی برای علاقه مندان سراسر جهان ارائه می‌شود. تئاتر دورنما برای تمامی متقاضیان فرصتی را فراهم می‌کند تا با هنرمندان سایر ملل دیدار کرده و در ورای کلمات، به زبان هنر، به تبادل دیدگاه های نوین عرصه‌ تئاتر و آشنایی با روح و هویت هر فرهنگ بپردازند.

در این بخش، هنرمندان  پس از ثبت‌نام اینترنتی و پذیرش ابتدایی طرح برای راهیابی به «تئاتر دورنما» بخش بین الملل جشنواره طی روزهای برگزاری با مشارکت در گروه هایی متشکل از حداقل سه ملیت، زیر نظر یک سرپرست ایرانی یا خارجی حاضر در جشنواره به تمرین برای یک اجرای حداکثر سی دقیقه ای به زبان انگلیسی  و یا فرم بی کلام  می پردازند.

 در ایام برگزاری جشنواره، تمامی اجراهای تئاتر دورنما، بازبینی و داوری شده و ضمن اهدای تقدیرنامه به همه شرکت‌کنندگان این بخش؛ در صورت شایستگی آثار و هنرمندان به «بهترین اجرا»، «بهترین کارگردانی» و «بهترین بازیگر زن و یا مرد»جوایزی تعلق خواهد گرفت. شرکت کنندگان همچنین امکان نمایش اثر خود را به نمایندگان فستیوال های بین المللی دیگر کشورها که در جشنواره حضور خواهند داشت، می یابند.

تئاتر دورنما گرچه بخشی مستقل از بخش اصلی جشنواره است، اما شرکت کنندگانی که در سایر بخش‌های رقابتی حضور دارند، می‌توانند در تئاتر دورنما نیز شرکت نمایند و ارزیابی اجراهای این بخش، کاملا مجزا از سایر بخشی‌های اصلی جشنواره خواهد بود.

هنرمندان و دانشجویان متقاضی شرکت در این بخش می‌توانند با ارسال طرح و رزومه خود و یا صرفا اعلام علاقه‌مندی برای شرکت در این بخش تا روز پنجم اسفند ماه سال ۱۳۹۷، از طریق سامانه ثبت‌نام جشنواره به آدرس www.register.iiutf.ir  در بخش تئاتر دورنما شرکت کنند.»

بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران  به دبیری امین مختاری پنجم تا چهاردهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸  به همت اداره کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش های مختلف الف: مناطق «تئاتر صحنه» و ب: سراسری و بین‌المللی «تئاتر صحنه»، «تجربه های اجرا»، «نمایشنامه نویسی (جایزه استاد اکبررادی)،  «پژوهش (جایزه دکتر فرهاد ناظر زاده کرمانی)»، «ترجمه  نمایشنامه»، «عکس، پوستر و تیزر»، «غیر رقابتی»، «کارگاه ها و درس گفتارها»، «مدرسان»، «جشنواره جشنواره ها» و «پایان نامه های برگزیده» ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان برگزار خواهد شد. بخش تئاتر صحنه مناطق نیز نیمه اول اسفند ماه سال ۱۳۹۷ میزبان هنرمندان فعال عرصه تئاتر دانشگاهی خواهد بود.

علاقه مندان برای کسب تازه ترین اطلاعات و اخبار جشنواره می توانند به سامانه اینترنتی www.iiutf.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.