یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

شهریار بحرانی:

هنرمندان با زبان هنر به محضر حضرت زهرا(س) برسند

شهریار بحرانی

سینماپرس: کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه جای اثر هنری ویژه حضرت زهرا(س) خالی است، گفت: اگر روزی گروهی این افتخار را پیدا کردند برای بانوی عالم اثر هنری خلق کنند با حساسیت، دقت و با حضور قلب، وارد این عرصه شوند.

به گزارش سینماپرس؛  اصولاً کارهایی که از شهریار بحرانی روی پرده نقره‌ای یا جعبه جادو می‌بینیم سال‌ها تحقیقات، پژوهش‌ها و تصویربرداری‌اش طول می‌کشد. آخرین باری که با او صحبت کردیم قرار بود که فاز بعدی «ملک سلیمان» را هرچه زودتر شروع کند و حالا می‌شنویم که قرار است در ادامه تلویزیون عهده‌دار این پروژه عظیم شود. شهریار بحرانی در این باره گفت: «ملک سلیمان» سریال می‌شود یا سینمایی، هنوز قطعی نشده است اما صحبت‌هایی درباره یک سریال درباره حضرت سلیمان شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار نیست تلویزیون یا سینما کاری برای حضرت زهرا(س) بسازند، تصریح کرد: قبول داریم که جای ارتباط بشریت با حضرت فاطمه زهرا(س) که مادر مهربانی‌هاست در میان امت ما خالی است. چه بهتر که در این عرصه زبان گویای هنر با جدیت به میدان بیاید. زیرا سرمنشأ زندگی، حیات و روح و جان آدمیان متعلق به عظمت حضرت زهرا(س) است. این ارتباط را آن‌طور که باید و شاید نه فهم کردیم و نه به زبان هنر بیان کردیم. مگرنه در شعر و ادبیات و در حد شأن حضرت هیچ‌وقت قدم برنداشتیم و فکر می‌کنم آرزوی بشریت و هنرمندان است که یک موقعی به این حد نائل بشوند که در زبان هنر و جایگاه هنر به محضر حضرت زهرا(س) برسند و این محضر را به مخاطب انتقال دهند.    

بحرانی با اشاره به نوع پرداختی که فیلمسازان و پژوهشگران عرصه فرهنگ و هنر نسبت به پرداخت نمایشی درباره حضرت زهرا(س) باید داشته باشند،‌ افزود:  آن مظلومیتی که در طی سال‌های کوتاه زندگی حضرت زهرا(س) وجود داشت جای پرداخت دارد. فیلمساز و یا هنرمند ما می‌تواند ورای یک برهه تاریخی گام بردارد؛ چرا که نقش این بانوی بزرگ اسلام از ازل تا زندگی دنیا و تا قیامت آنقدر پررنگ است که سریال‌ها و فیلم‌ها جای پرداخت دارد. درس‌هایی که بشریت از زندگی حضرت زهرا(س) فراگرفته چقدر برای ماهیت امروز دنیا راهگشاست. اما در عین پردازش مقوله‌های دینی، معنوی و اخلاقی نباید از عرصه‌های تاریخی غافل شویم. یعنی به واقع بایستی درکی از آنچه که تاریخ جهان را متوجه حضرت فاطمه زهرا(س) می‌کند، داشته باشیم و به مخاطب القاء کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر روزی به بنده پیشنهاد ساخت اثر نمایشی درباره زندگی حضرت زهرا(س) بدهند خیلی استقبال می‌کنم. اما کار در این عرصه‌ها حتماً نیازمند توفیق است و به سادگی نمی‌توان وارد چنین عرصه‌هایی شد. اما اگر هم پیشنهادی شد گروهی این افتخار را پیدا کردند برای حضرت زهرا(س) خدمت هنری انجام دهند. صادقانه و با وقار خدمتگزار درگاه آن پیشگاه والامقام باشند و خیلی با حساسیت، دقت و با حضور قلب وارد میدان شوند.

*تسنیم

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.