جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹

آمار گویای نگاه جمهوری اسلامی به موسیقی است

دکتر سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی

خبرگزاری مهر: وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جمهوری اسلامی ایران نگاه انسدادی نسبت به موسیقی و ترانه وجود ندارد و رشد چشمگیر آموزشگاه‎ها، استودیوهای ضبط و ... این موضوع را اثبات می‌کند.

سید محمد حسینی شامگاه پنجشنبه در اختتامیه چهارمین جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی با اشاره به اینکه وقتی حضرت داوود با آن صوت زیبا و دلنشین خود فصل ها و فرازهایی از زبور را می خواند، مرغان و همه موجودات و حیوانات همراه با او می شدند و مدهوش می شدند، اظهار داشت: این صوت زیبا همه را تحت تاثیر قرار می داد؛ حضرت داوود فقط صوت زیبا نداشت، حکمت و نبوت هم داشت، دوستانی که در این محافل هستند و اهل سرود و خوانندگی هستند باید بیشتر با حضرت داوود آشنا شوند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه حضرت داوود اسوه حسنه صبر و استقامت هم بوده است، تصریح کرد: داوود پیامبر روحیه مردانگی و فتوت هم دارد؛ اگر جوان و نوجوان ما که در آغاز راه هستند چنین الگوهایی برای خود قرار دهند در آینده آنان نقش آفرین است.

حسینی با تاکید بر اینکه این جشنواره ما را به ۴ دهه قبل برد، یاد سرودهای دلنشین انقلاب افتادیم، افزود: ما آن زمان دانش آموز بودیم، وقتی با دانشجویان به کوه می رفتیم و آن سرودها را می خواندند تهیج عواطف می شد و پیوندی بین جوان های مبارز و انقلابی ایجاد می کرد.

وی با اشاره به اینکه در راهپیمایی ها شعارها همان اشعار مهیج بود، وقتی امام وارد ایران شدند در حضور ایشان آن سرود زیبا خوانده شد و خطاب به شهدا در گلزار شهدا اشعاری خوانده شد، ادامه داد: در آن سرودها الفاظ پیچیده ای به کار برده نمی شد، ساده بود اما چون از دل برمی خواست بر دل می نشست.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه توصیه من به جوانان است که هرچند صدای زیبایی داشته باشید آن معنویت و نورانیت می تواند سرود شما را جاودان کند، تصریح کرد: موسیقی «دایه دایه» چقدر دلنشین است، در عین حال که سرود زیباست اما کسانی که می خوانند هم تاثیر خود را دارند.

حسینی با اشاره به اینکه بعضی ها فکر می کنند در جمهوری اسلامی نگاه انسدادی نسبت به موسیقی و ترانه و برنامه های مفرح و شاد وجود دارد، اینگونه نیست، اظهار داشت: در قبل از انقلاب یک دانشکده موسیقی داشتیم الان بالغ بر ۲۰ دانشکده و گروه موسیقی فعال هستند، استودیوهای صدابرداری از ۱۵ تا به بیش از ۱۵۰ تا رسیده است، مراکز تهیه و تولید و تکثیر آثار صوتی از ۲۰ مرکز به ۴۰۳ مرکز رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۲ آموزشگاه موسیقی قبل از انقلاب بود که امروز به ۱۴۲۶ مرکز و آموزشگاه رسیده است؛ کسانی که فکر می کنند جمهوری اسلامی به موسیقی میدان نمی دهد آمار روشن است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.