سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴

پخش مستند «جنگ عشایری» در قاب «گنجینه»

«جنگ عشایری» ساخته عباس تحویل‌داری

سینماپرس: مستند «جنگ عشایری» به کارگردانی عباس تحویل‌داری که روایتی از زندگی عشایر غیور ایلام است فردا، چهارشنبه ۲۶ دی ماه، در قالب مجموعه «گنجینه» از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، حنیف شهپرراد تهیه‌کننده مجموعه مستند «گنجینه» دباره قسمت جدید این مجموعه گفت: قسمت جدید «گنجینه» درباره عشایر ایلام است مردمی که در جریان جنگ تحمیلی ناخواسته، خود را در خط مقدم یافتند.

وی افزود: استان ایلام، با مساحت بیست هزار کیلومترمربع و جمعیت حدوداً نیم میلیون نفر در غرب ایران قرارگرفته و ناحیه‌ای کوهستانی و نیمه گرم است. این استان، کم‌جمعیت‌ترین استانِ ایران است و بخش اصلی جمعیت آن را عشایر کرد، لر و لک تشکیل می‌دهند. ایلام در فاصله‌ نزدیکی نسبت به عراق قرار دارد و عشایر این استان، به دلیل موقعیت جغرافیایی‌شان، جزو اولین دسته‌ای بودند که ناخواسته، خود را در خط مقدم یافتند.

شهپرراد گفت: عباس تحویل‌داری کارگردان این مستند متولد ۱۳۳۶ در تهران است، او از سال ۵۸ به مستندسازی، نویسندگی و عکاسی پرداخته است. وی مستندهای زیادی را در سال‌های پس از انقلاب ساخته و موضوع این فیلم‌ها درباره جنگ و همین‌طور آیین‌های مختلف مذهبی، عرفانی در مناطق مختلف ایران است.

مجموعه «گنجینه» به تهیه‌کنندگی حنیف شهپرراد در ۲۶ قسمت حدود یک‌ساعته پخش می‌شود و غلامعلی افشاریه گفتار متن آن را بر عهده دارد، آرین مظفری نویسنده و مسعود سلطانی ارج تدوینگر این مستند هستند.

این برنامه که چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱ از شبکه مستند سیما پخش و پنجشنبه‌ها ساعت ۹ بازپخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.