شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶

مرور تاریخچه گیتار کلاسیک در جشنواره موسیقی فجر

سیمون آیوازیان

سینماپرس: سیمون آیوازیان و بابک ولی‌پور همزمان با برگزاری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، نشست تخصصی برگزار خواهند کرد.

به گزارش سینماپرس، «آنچه درباره گیتار کلاسیک می‌دانید» عنوان یکی از نشست‌های تخصصی سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر است که در حاشیه برگزاری این رویداد با حضور سیمون آیوازیان و بابک ولی پور برگزار می‌شود.

سیمون آیوازیان نوازنده گیتاردرباره این نشست ها گفت: قرار بر این است تا در یکی از مراسم جشنواره موسیقی فجر درباره گیتار کلاسیک سخنرانی کنم. سخنرانی، حول محور تاریخچه این ساز قدیمی خواهد بود. براساس این صحبت‌ها نیز یکی از شاگردان قدیمی‌ام به نام بابک ولی‌پور اجراهایی از دوره‌های رنسانس، باروک و کلاسیک خواهد داشت. این در حالی است که پس از این اجرا برنامه هایی با تحلیل موسیقی به عنوان نمونه کار ارائه می‌شود.

این استاد دانشگاه در زمینه قابلیت نوازنده‌های ایرانی در حوزه گیتار کلاسیک افزود: شخصا در زمینه گیتار کلاسیک با آهنگسازهای ایرانی در ارتباط نبوده‌ام. برای همین متاسفانه در بخش سخنرانی‌ام به نوازنده های قوی ایرانی در این زمینه نپرداخته‌ام. با این وجود نمی‌توان وجود چنین هنرمندانی را در عرصه موسیقی ایرانی دست‌کم گرفت و قدردان آنها نبود. من بر این باورم در کنار آهنگسازهای ایرانی لازم است تا آهنگسازهای بزرگ اروپایی و آمریکایی نیز حضور داشته باشد تا در مقایسه با یکدیگر جذابیت جشنواره موسیقی افزایش پیدا کند. البته در حال حاضر نوازنده‌های اروپایی و آمریکایی زیادی هستند که می­توانند در کنار نوازنده­های ایرانی قرار گیرند و به جذابیت یک جشنواره بیفزایند. اما در این چند سال بیشتر به نوازنده­های کشورهای همسایه توجه شده و همین باعث شده تا نوازنده های ایرانی و البته اروپایی به حاشیه رانده شوند.

سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر از تاریخ ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه سال جاری با دبیری شاهین فرهت در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.