شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

معاون توسعه و فناوری صداوسیما:

در ساخت تجهیزات فرستنده‌های تلویزیونی رقیب شرکت های اروپایی هستیم

رضا علیدادی

سینماپرس: معاون توسعه و فناوری صداوسیما در یک نشست خبری به بیان دستاوردهای این سازمان در حوزه ساخت تجهیزات و توسعه زیرساخت ها پرداخت.

به گزارش سینماپرس، رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری صداوسیما در نشست خبری «شنبه های انقلاب» که امروز شنبه ۲۲ دی ماه در مرکز همایش های صداوسیما برگزار شد به روند توسعه زیرساخت های صداوسیما در این چهار دهه پرداخت و گفت: ما در سال های اول انقلاب ۲ شبکه تلویزیونی داشتیم که پخش آنها با محدودیت زمانی همراه بود. همچنین شبکه های اف ام حدود ۵۰ درصد از کشور را پوشش می دادند که به پوشش ۹۹ درصدی رسیده است.

وی اضافه کرد: تا سال ۵۷ هرگونه خرید، راه اندازی، بهره برداری و حتی دکل بندی در صداوسیما توسط مهندسان و کارشناسان کشورهای خارجی انجام می شد در حالیکه امروز همه این فعالیت ها توسط مهندسان ایرانی صورت می گیرد.

علیدادی عنوان کرد: ما در دهه چهارم رشد و توسعه در بحث دیجیتال را شروع کرده ایم که به توسعه فرستنده های تلویزیونی دیجیتال و اف ام هم انجامیده است. ما قبل از انقلاب تنها ۲ شبکه تلویزیونی داشتیم و شبکه استانی نداشته ایم که طی این چند دهه فقط حدود ۳۳ شبکه استانی راه اندازی شد. پوشش دیجیتال در حال حاضر به ۹۵ درصد رسیده است که این توسعه دیجیتال تاثیر اساسی در رشد و حفظ مخاطب داشت.

وی در بخشی دیگری از این نشست اعلام کرد: تعداد ایستگاه های فرستنده های اف ام در دهه حاضر به ۶ هزار ایستگاه رسیده است و از این حیث در این چهار دهه حدود ۵۰۰ درصد رشد داشته ایم.

علیدادی با اشاره به طراحی و تولید تجهیزات زیرساختی صداوسیما تصریح کرد: ما اکنون در فکر صادرات محصولات و تجهیزات خود هستیم و شرکت های سازنده تجهیزات فرستنده های تلویزیونی کشور، رقیب جدی شرکت های اروپایی هستند چراکه هزینه ساخت پایین و کیفیت بسیار بالاست. سال ۷۵ که ما وارد سازمان صداوسیما شدیم حتی دکل های فرستنده ها از کانادا می رسید و امروز همه این تجهیزات در خود ایران ساخته می شود.

معاون توسعه و فناوری صداوسیما در پایان درباره توانمندی این سازمان در سیگنال رسانی زمینی عنوان کرد: ما در یکی دو دهه اخیر در بحث سیگنال رسانی زمینی نیز به پیشرفت های زیادی رسیدیم و برای اولین بار در انتخابات ۹۰ توانستیم ۳۳ تصویر از شهرهای مختلف نشان دهیم تا به دشمن و رسانه های معاند که فکر می کردند این تصاویر دروغین است اثبات کنیم تلقی اشتباهی از انقلاب ما دارند. آنها فکر می کردند ما پخش زنده نداریم و برای اثبات این دروغ، ۳۳ تصویر در یک قاب قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.