شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

برترین‌های سیزدهمین جشنواره عکس «دوربین. نت» معرفی شدند

اختتامیه جشنواره «دوربین. نت»

سینماپرس: جشنواره «دوربین. نت» با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف و برگزاری بزرگداشت بهرام محمدی‌فر به کار خود پایان داد.

به گزارش سینماپرس، سیزدهمین جشنواره عکس خبری مطبوعاتی «دوربین. نت» با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

در آیین اختتامیه این جشنواره که در فرهنگسرای شفق تهران برگزار شد، از بهرام محمدی فرد، عکاس پیشکسوت و باسابقه جنگ برای سال‌ها فعالیت هنری در حضور ساسان مویدی، فرهاد سلیمانی، رضا مرادی، علی فریدونی، محمود عبدالحسینی، عابدی، محمد حسین حیدری، محمد صیاد، هاشمی و دیگر پیشکسوتان عکاسی تقدیر شد.

سهراب هادی در مورد بهرام محمدی‌فرد گفت: بهرام محمدی‌فرد را از سال ١٣۵٨ می‌شناسم، روزنامه جمهوری اسلامی ایران در سال های ۵٨ یک ستون کوچک پایین صفحه سوم داشت به اسم یک عکس یک حرف، که اکثرا عکس های بهرام محمدی فرد را چاپ می‌کرد، یک روز از بهرام پرسیدم چه طور اینقدر خوب عکس می‌گیری؟ به من گفت لحظه‌ای که عقل و قلبم بر هم منطبق می‌شود و دکمه شاتر را می‌زنم.

همچنین لوح ویژه جشنواره به مرتضی فرج آبادی دبیر عکس ایسنا به پاس ١۵ سال زحمات خود و تلاش برای آموزش دانشجویان جوان تعلق گرفت.

علی آقاربیع به نمایندگی داوران بخش عکس، بیانیه هیات داوران را قرائت کرد و گفت: امسال حدود ٣٨٠ عکاس با بیش از ٣٠٠٠ عکس در ٨ بخش در جشنواره «دوربین. نت» شرکت کردند.

این جشنواره عکس شامل بخش‌های مسابقه عکس برتر سال، نمایشگاه عکس‌های برترسال در موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگ و هنر، ورزشی، آیین و مذهب، اجتماعی، مجموعه مستند اجتماعی و بخش جنبی زلزله کرمانشاه و جام جهانی روسیه و تور مسابقه، فیلم مستند و داستانی بود.

احسان صفاپور، مینا میرزا آقا و رضا کمالی داوران بخش فیلم مستند و داستانی و مجید عسگری پور، جاوید نیکپور، علی آقاربیع داوران بخش عکس و محمد نوروزی، امیر نریمانی، رضا جلالی و احسان رأفتی داوران تور مسابقه این جشنواره بودند. قرار است بخش جنبی این جشنواره در سایر شهرستان ها از ۴ بهمن برگزار شود.

در این دوره از جشنواره عکس «دوربین. نت» بخش‌های مسابقه تورهای عکاسی، سخنرانی الهام آمیز، گپ و گفتگو با عکاسان، پنل اقتصادی در عکاسی و نشست نقد و بررسی مستندهای برگزیده این جشنواره برگزار شد.

۲ فیلم «شرح یک عکس» ساتیار امامی و میرزا جواد سعید فرجی در بخش ویژه فیلم جشنواره تقدیر شدند.

جایزه رتبه نخست این جشنواره در بخش فیلم داستانی به داوود عباسی با فیلم «شکاف» تعلق گرفت. همچنین فیلم «سقوط نهنگ» به کارگردانی میلاد رضایی و میثم منعمی نیز در همین بخش شایسته تقدیر شناخته شد.

احسان کمالی نیز با فیلم مستند «قارلاوج» جایزه رتبه نخست بخش مستند را کسب کرد همچنین فیلم «معصومه گرگ» به کارگردانی مهران ریاضی و زهرا رمضانی شایسته تقدیر شناخته شد.

سیزدهمین جشنواره عکس خبری، مطبوعاتی «دوربین. نت» ۱۳ تا ۲۱ دی ماه ۹۷ با حمایت و همکاری فرهنگسرای سرو، فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، اداره کل ارتباطات و اموربین الملل شهرداری اصفهان، شرکت نورنگار و سایت عکاسی در فرهنگسرای سرو برگزار شد.

برندگان نشان طلایی سیزدهمین جشنواره عکس خبری، مطبوعاتی «دوربین. نت» در بخش عکس به شرح زیر است:

برترین عکس سال:

جلال شمس آذران با عکسی از مجموعه مردمان آب، باد، خاک.

– بخش فرهنگ و هنر:

سوم: سینا عبیدیان

دوم: محمد مهیمنی

اول: داوران عکسی را به عنوان اول انتخاب نکردند.

– بخش اقتصادی:

سوم: جمال‌الدین تیموری

دوم: احسان جزینی

اول: ملیکا فرش‌فروش

– بخش زلزله کرمانشاه:

تقدیر: پژمان مولایی

سوم : پژمان مولایی

دوم: احمد بلباسی

اول: آریان نصرالهی

– بخش تک عکس اجتماعی:

سوم: محمد آهنگری

دوم: جواد رضایی

اول: علی‌اصغر یوسفی

– بخش ورزشی:

سوم: نریمان شفیعی

دوم: کیانوش محبیان

اول: پیام پارسایی

– بخش جام جهانی:

سوم: مرتضی جابریان

دوم: پیام پارسایی

اول: بهنام رنج‌کش

– بخش تور مسابقه

سوم: بهار شقایق

سوم: زهرا دمیرچی

دوم: کیوان جعفری

اول: مونا صیافی زاده

– بخش آیین و مذهب:

تقدیر: سیدجواد میرحسینی

سوم: پژمان مولایی

دوم: محمد آهنگر

اول: محمد مهدی ورال

– بخش مجموعه مستنداجتماعی:

سوم: بهار شقایق

دوم: جلال شمس آذران

اول: عابد جلیلپوران.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.