جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸

توقف ساخت «دوقلوها» به علت مسائل مالی

فیتیله‌ای‌ها

سینماپرس: علی فروتن با انتقاد از رویه توجه تلویزیون به حوزه کودک، گفت: کار کودک را در عمل بچگانه می‌بینند، بودجه‌ها و سرمایه‌های اندک برایش قائل می‌شوند اما در سخنرانی از مهم بودن کودک حرف می‌زنند. عدم حمایت اسپانسر مالی گریبان «دوقلوهای تلویزیون» را هم گرفت.

به گزارش سینماپرس، علی فروتن بازیگر "فیتیله‌ای‌ها" که مشغول تصویربرداری مجموعه‌ای جدید تحت عنوان «دوقلوها» برای شبکه دوم سیما بود از متوقف شدن این کار به دلیل مشخص نبودن وضعیت مالی پروژه، خبر داد.

او تصریح کرد: این کار یک چهارم تصویربرداری خودش را پشت سر گذاشته بود و بنابر گفته‌های مدیر شبکه و دست‌اندرکاران قرار بود به زودی روی آنتن برود اما به دلیل مشخص نبودن وضعیت مالی پروژه، «دوقلوها» هم به سرنوشت برخی دیگر از برنامه‌ها که اسپانسر مالی تکلیف خودش را برای ادامه فعالیت روشن نمی‌کند، متوقف شد. می‌دانید که «دوقلوها» مجموعه مشارکتی بود که شبکه دو سیما با حمایت وزارت بهداشت این پروژه را جلو می‌برد اما حمایت مالی لازم را انجام ندادند و تهیه‌کننده متأسفانه نمی‌تواند کار را ادامه بدهد. منتظرند تا این مشکلات برطرف شود و کار را ادامه بدهند. 

فروتن با انتقاد از رویه توجه تلویزیون به حوزه کودک، تأکید کرد: کار کودک همیشه دچار آسیب بوده به خاطر اینکه همیشه در تلویزیون کار کودک را بچگانه دیده‌اند و بودجه‌ها و سرمایه‌هایش را هم اندک می‌بینند و اصولاً توجه خوبی به حوزه کودک در تلویزیون نمی‌شود. البته در مقام توصیه و سخنرانی از مهم بودن کودک حرف میزنند ولی متأسفانه در زمان عمل و اجرا، آن هزینهای که لیاقت و در خور شأن کودک است را قائل نمی‌شوند تا کار درست جلو برود و کارهای کودک همیشه ابتر می‌ماند.

وی افزود: مردم برنامه‌های آن موقع «فیتیله‌ای‌ها» که استودیویی و با حضور تماشاگر بود را خیلی دوست داشتند و امروز «محله گل و بلبل» را هم دوست دارند اما هر دوی این برنامه‌ها به خاطر موضوع مشارکت و اسپانسر مالی ضربه خورده‌اند. بگذاریم این برنامه‌های کودک و نوجوان دامنه بیشتری پیدا کنند تا هم تماشاگر لذت ببرد و هم استعدادهای جدید معرفی شوند. روزی برسد که‌ آنقدر برنامه متنوع کودک و نوجوان داشته باشیم تا مخاطب ما مجبور نشود چند برنامه را به دلیل نداشتن گزینه‌های متنوع، ببیند.

فروتن که این روزها مشغول بازی در تئاتر «مردی به نام اوهِ» است که حمید گلی هم در این نمایش به عنوان بازیگر حضور دارد از آماده کردن دو نمایش کودک برای سال آینده هم خبر داد. 

برپایه این گزارش، پیش از این اعلام شده بود که «دوقلوها» که بعد از محرم و صفر روی آنتن می‌رود. داریوش فرضیایی هم بعد از گلایه‌های فراوان نسبت به عدم پخش و تکراری پخش کردن «محله گل و بلبل» ویدئویی منتشر کرد که  همه ما هم باید منتظر اسپانسر جدید باشیم.

اما نه «محله گل و بلبل» توانست روی آنتن برود و نه «دوقلوهایی» ساخته شد! مدیران مربوطه در سیما خصوصاً شبکه دو به دلیل استقبال از برنامه «محله گل و بلبل» و همچنین هرچه زودتر رسیدن «فیتیله‌ای‌ها» به آنتن، یک تمهید ویژه‌ای بیندیشند؛ چرا که مخاطب با برخی از برنامه‌ها و افراد نوستالژی دارد و چه خوب است که به این نوستالژی‌ها احترام بگذاریم.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.