جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

«گیله‌وا» اواخر سال جاری به روی آنتن می‌رود

سریال گیله وا

سینماپرس: به گفته کارگردان مجموعه تلویزیونی «گیله‌وا» با موضوع مقاومت مردم گیلان در برابر انگلیسی‌ها، پخش این سریال به زودی آغاز می شود.

به گزارش سینماپرس، «اردلان عاشوری» کارگردان سریال «گیله‌وا» به تهیه‌کنندگی امیر بنان، در گفت‌وگو با یک خبرگزاری درباره درونمایه این سریال و ارتباط آن با زمان پیروزی انقلاب گفت: این سریال مستقیم به زمان پیروزی انقلاب نمی‌پردازد، اما می‌توان گفت به عبارتی تاریخ انقلاب را تصویر می‌کند. 

وی ادامه داد: «گیله‌وا» در اصل به حضور انگلیسی‌ها در ایران و مقاومت گیلانی‌ها در برابر آنها می‌پردازد. 

عاشوری درباره زمان پخش این سریال نیز افزود: طی آخرین صحبت‌هایی که انجام شده است، به احتمال فراوان بزودی این سریال پخش می‌شود. 

این کارگردان با اشاره به پررنگ بودن نقش میرزا کوچک خان جنگلی نیز بیان داشت: قهرمان اصلی قصه ما میرزا کوچک خان جنگلی نیست، بلکه او یکی از شخصیت‌هایی است که در چند قسمت حضور دارد و به برخی قیام‌هایش اشاره می‌شود. اما بر خلاف تصوری که می‌شود کلیت داستان بر مبنای داستان زندگی این شخصیت مبارز تاریخی نیست. 

داستان اصلی قصه «گیله‌وا» عاشقانه‌ای بین دختر ارمنی و پسر شمالی است که در بستر وقایع آن دوران و قحطی می‌گذرد و چون میرزا کوچک خان هم جبهه اصلی مقابله با انگلیس‌ها در شمال کشور را داشته است، برای جلوگیری از ایجاد قحطی در شمال کشور، برای همین در مقطعی به قصه ورود پیدا می‌کند و کاراکترهای اصلی قصه با او همراه می‌شوند.

بهروز شعیبی که نقش میرزا کوچک خان جنگلی را در این سریال بازی می‌کند، در هفت سکانس بازی دارد. اما این سکانس‌ها، سکانس‌های مهمی است، چراکه عملا رهبریت این موضوع در شمال کشور با میرزا کوچک خان بوده و کاراکترهای سریال زیر پرچم میرزا مقابل انگلیسی‌ها ایستاده و مقابله می‌کنند.

 تصویربرداری این سریال که سال‌های ۱۲۹۷ را به تصویر می‌کشد، نیمه مهرماه به پایان رسید. «گیله‌وا» به تهیه کنندگی امیر بنان زندگی مردم و دلبستگی یک جوان را نمایش می‌دهد که این عشق در بستر اتفاقاتی مثل جنبش جنگل و قیام میرزا کوچک خان جنگلی و قحطی رخ می‌دهد، اما قرار نیست بستر اصلی سریال این مسائل تاریخی باشد.

در این داستان عاشقانه که در شمال کشور و در کیاشهر و سیاهکل مقابل دوربین رفت، امیرحسین هاشمی و مهدی زمین پرداز نقش های اصلی سریال را بر عهده دارند که هر دو پیش از این در فیلم های محمدحسین مهدویان به ایفای نقش پرداخته‌اند.

حسین توشه، حمیدرضا پگاه، ستاره اسکندری، مهران رجبی، امیرحسین صدیق، ستاره حسینی، بهروز شعیبی، امیرحسین هاشمی، علی عطایی پیرکوه از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.