چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹

برنامه اکران‌های دهمین روز از جشنواره فیلم «عمار»/سانس فوق العاده برای «عابدان کهنز» و «آقا سعید»

نهمین جشنواره عمار

سینماپرس: دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، برنامه نمایش آثار دهمین روز این رویداد سینمایی را در سینمافلسطین اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، برنامه نمایش آثار دهمین روز این رویداد سینمایی را در سینمافلسطین اعلام کرد.

بنابرین گزارش آثار منتخب نهمین جشنواره عمار به شرح ذیل است.

مستند «سازمان» سانس ۴ – سالن ۱

اوایل دهۀ ۴۰ ، سازمان «مجاهدین خلق»، توسط تعدادی از جوانان نهضت آزادی تشکیل می شود و به دنبال جنگ مسلحانه علیه حکومت پهلوی است. تعدادی از اعضای سازمان مبانی نظری خود را به امام خمینی(ره) در «نجف» ارائه می کنند اما ایشان حاضر به حمایت از آ نها نمی شوند و درنهایت سال ۱۳۵۴ ، سازمان ایدئولوژی خود را به «مارکسیست» تغییر می دهد. با پیروزی انقاب، مجاهدین خلق به دنبال سهم خواهی از جمهوری اسامی است و به دلیل اختلافات ایدئولوژیک با انقلابی ها، به صف حامیان «بنی صدر» می پیوندد… . این مستند به کارگردانی «محمدرضا هراتی» ساخته شده است.

مستند «گزارش اقلیت» سانس ۵ – سالن ۱

سال ۱۳۵۷ ، وقتی طلبه ها تصمیم می گیرند مردم را برای راهپیمایی علیه شاه به خیابان ها دعوت کنند، نگران هستند حرمت عاشورا توسط عوامل رژیم شکسته شود که تدبیری می اندیشند و تظاهرات بدون درگیری به پایان می رسد اما پس از انقلاب، زمانی که «بن یصدر»، هوادارن خود را در میدان آزادی جمع و مخالفان را چماقدار خطاب می کند، هوادارانش بدون توجه به ایام محرم، با صوت و کف به استقبال او می روند. مستند، روایتی از هتک حرمت عاشورا در سال ۱۳۸۸ و وا کنش مردم به این مسئله دارد. این مستند به کارگردانی «مهدی نقویان» ساخته شده است.

مستند «عابدان کهنز» سانس ۵ – سالن ۱

«کُهَنز»، در شهرستان شهریار قرار دارد. این منطقه، مدت ها به حال خود رها می شود؛ رونق خرید و فروش مواد مخدر و وجود باغ هایی در آنجا که منشاءِ بی بند و باری است، شرایط فرهنگی منطقه را ناامن می کند. سپاه در اقدامی عجیب، گروهی از رزمنده های دفاع مقدس را با خانواده هایشان به آنجا می فرستد تا در شهرکی به نام ولی عصر(عج) سا کن شوند. اهالی جدید، مسجد «امیرالمؤمنین(ع)» را می سازند و قدم در مسیر جهادی دیگر می گذارند. مستند، روایتی از این مسجد دارد که سه شهید و دو جانباز مدافع حرم تقدیم اسلام کرده است. این مستند به کارگردانی مجید رستگار ساخته شده است.

مستند «به نام پدر» سانس ۷ – سالن ۱

مهندس «نوید نجات بخش»، دستگاه «شتا بدهندۀ خطی» را می سازد که برای درمان سرطان کاربرد دارد اما وزارت بهداشت، با بی مهری آن را پس می زند. پس از این ماجرا، مهندس تصمیم می گیرد با تغییر کاربری، دستگاه خود را به یک «شتا بدهندۀ گمرک» تبدیل کند و به گفتۀ خودش، سرطان جامعه که همان قاچاق است را از بین ببرد. او در این مسیر با مشکلاتی روبه رو می شود و حتی کارخانه اش را تعطیل می کند اما با روحیۀ جهادی به کار خود ادامه می دهد. فیلم، حکایتی از این جهادگر اقتصادی و فعالیت های وی دارد. این مستند به کارگردانی محمدتقی رحمتی ساخته شده است.

مستند «سفر به سرزمین کلاشینکف» سانس ۴ – سالن ۲

امروزه، روسیه نه فقط همسایۀ شمالی کشور ماست، بلکه در بسیاری از حوزه های دیپلماتیک روابط نزدیکی نسبت به سایر کشور ها با ایران دارد اما شناخت دو ملت نسبت به یکدیگر بسیار کم است. مستند، در ۴ بخش به نقاط مختلف روسیه سفر می کند تا فرهنگ روس ها را به تصویر بکشد و دربارۀ ظرفیت های موجود در این کشور به بحث بنشیند. روایت فیلم، از میان زندگی در بین صدها جوان و مهندس روس در محیطی جذاب است. این مستند به کارگردانی مشترک «محسن مقصودی» و «محسن حاج کرمی» ساخته شده است.

فیلم داستانی «ریورس» سانس ۵ – سالن ۲

پسرکی همراه پدر خود که میوه فروش است، برای کسب روزی راهی کوچه و خیابان می شود. پدر وانتی دارد و هرکجا که می خواهد بایستد و کاسبی خود را شروع کند، مردم مانع می شوند تا اینکه به کوچه ای می رسند و بساط خود را به راه می کنند اما با این کار، بازی دخترکی را به هم می زنند. پسر تصمیم می گیرد ناراحتی دختر را برطرف سازد. این فیلم داستانی به کارگردانی «محمد ابراهیم فلاح» ساخته شده است.

فیلم داستانی «جای یک نفر خالیست» سانس ۵ – سالن ۲

این سالها، دیگر سفر اربعین فقط یک سفر زیارتی نیست بلکه دلداگی است. زائرانی که سال های گذشته این سفر را تجربه کرده اند، به هیچ قیمتی حاضر نیستند آن را از دست دهند و نقل شیرینی سفر، دل را هوایی می کند. هفت نفر از هفت سن و شغل و با جنسیت های مختلف، تصمیم می گیرند که به راهپیمایی اربعین بروند… . این فیلم داستانی به کارگردانی «ابوذر حیدری» ساخته شده است.

فیلم داستانی «سیگنال» سانس ۵ – سالن ۲

چند بچه که در جاهای مختلف فروشگاه جا گرفته اند، سیستمی دارند که با قراردادن آن روبه روی خریداران، مشخصات هر فرد ثبت می شود. یکی از بچه ها در اتاق دیگری اطلاعات را دریافت می کند و از طریق او، تولیدکنندگان برای تشکر از خریداران تماس می گیرند. این روند ادامه دارد تا اینکه زنی کالای خارجی برمی دارد و تلفن همراهش زنگ می خورد. این فیلم داستانی به کارگردانی «رضا مسعودی» ساخته شده است.

مستند «روزی روزگاری ترامپ ۲» سانس ۴ – سالن ۳

«دونالد ترامپ»، با همۀ ویژگی هایش، با رفتار عجیب غریب و با لابی گسترده و پول، رئیس جمهور آمریکا می شود و اکنون پس از فرو نشستن گرد و خاک انتخابات، موعد عمل به وعده های انتخاباتی است. این مستند، درادامۀ قسمت اول خود، فعالیت های ترامپ در آمریکا را بررسی می کند و کندوکاوی درمورد ریشه های رفتارهای به ظاهر احمقانۀ رئیس جمهور فعلی آمریکا دارد. این مستند به کارگردانی «علیرضا بوالی» ساخته شده است.

مستند «عطر سیب» سانس ۴ – سالن ۳

حاج آقا «بخشایش پور»، امام جمعه بخش «فارد» از توابع شهرستان «لردگان» است اما امام جمعه ای متفاوت از آنچه در ذهن دارید. او در این منطقۀ محروم، وظیفۀ خود می داند تا کنار مردم بماند، با آنها زندگی کند و درمان دردهایشان باشد. حل مشکلات جوانان و کمک به ترک اعتیاد ۴۰ نفر از آنان، پیگیری ارتقای برق منطقه، کمک به آب رسانی ۳۰ روستا و کمک به اشتغال ۳۰۰ جوان در پتروشیمی، تنها بخشی از اقدامات مهم این روحانی محبوب و مردمی است که در مستند نشان داده می شود. این مستند به کارگردانی «داوود جلیلی» ساخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.