سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵

در نشست خبری دبیر جشنواره «کودک آنلاین» مطرح شد:

بیش از۸۰ درصد از محتوای فضای مجازی مخصوص کودکان متناسب با سن آن ها و فرهنگ ملی مان نیست/ تمام VOD ها ملزم به اختصاص بخش کودک شده اند

نشست خبری دبیر جشنواره‌ وب‌سری و فیلم‌ کوتاه کودکآنلاین

سینماپرس: سید جمال هادیان دبیر جشنواره وب سری و فیلم کوتاه «کودک آنلاین» گفت: بیش از ۸۰درصد از محتوای فضای مجازی مخصوص کودکان متناسب با سن آن ها و فرهنگ ملی مان نیست و ما قصد داریم این نقصان را برطرف کنیم ضمن آنکه ما برای برگزاری این جشنواره بودجه دولتی نگرفته‌ ایم و حاضریم این ایده شکل گرفته در وزارت ارتباطات را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

به گزارش خبرنگار سینماپرس نشست خبری دبیر جشنواره وب سری و فیلم کوتاه «کودک آنلاین» صبح امروز در دبیرخانه  این جشنواره با حضور اهالی رسانه و برخی دست اندرکاران این رویداد برگزار شد.

دبیر این رویداد در ابتدای این مراسم اظهار داشت: از امروز گام دوم این رویداد آغاز می شود؛ ما در گام اول فراخوان جشنواره را منتشر کردیم و به دلیل استقبال مردمی مهلت ارائه آثار به دبیرخانه تمدید شد و خود ما انتظار این میزان استقبال را نداشتیم.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات با هدف حمایت از زنجیره تولید محتوای کودک و نوجوان و تسهیل فرآیند نظارت این محتوای تولیدی در فضای مجازی اقدام به راه‌اندازی این جشنواره کرد که گروه هدف آن کودکان و نوجوانان صفر تا ۱۸ سال را شامل می‌شود، حلقه دوم تولید محتوا و حلقه سوم نظارت والدین است.

هادیان با اشاره به محتوای غیربومی تولید شده در فضای مجازی تصریح کرد: باید دقت کنیم ۸۰ درصد از محتوای تولیدی فضای مجازی کودک و نوجوان متناسب با سن و فرهنگ ملی مان نیست و تنها ۲۰ درصد از تولید محتوا را در اختیار داریم که این درصد با توجه به استعدادهای لازم در تولید بسیار پایین است.

وی تأکید کرد: این رویداد از ایده های ناب حمایت می کند بدون آنکه برایش مهم باشد چه کسی و از کجا این ایدا را داده است. ایده اگر واجد شرایط تولید به عنوان وب سری یا فیلم باشد ما آن را تولید می کنیم و به ۲۰ ایده هزینه اولیه پایلوت داده می شود و سرور و مکان به آن ها داده می شود. اکنون ۴۸ ساعت است که زمان دریافت آثار به پایان رسیده‌است و تاکنون ۱۱۲۰ ایده و فیلم به دبیرخانه ارسال شده است. از این ۱۱۲۰ اثر ۶۳۸ تای آن ایده و ۴۸۲ عدد آن فیلم کوتاه برای کودکان است که کار بررسی و انتخاب توسط هیأت انتخاب از فردا آغاز می‌شود.

وی اعضای هیأت انتخاب ایده را بدین شرح اعلام کرد: حدیث غلامی، محمد حجوانی، علی درخشی، بنفشه بدیعی، امیرحسین اکرمی، حامد تأملی، و بزرگمهر حسین‌پور است که البته ما فقط به تولید ایده نمی‌اندیشیم و بر روی فرآیند تجاری‌سازی هم تمرکز داریم. اعضای هیأت انتخاب فیلم کوتاه نیز عبارتند از:آرش رستافی، بیژن میرباقری، بهتاش صناعی ها، محمد نجاریان، مجید برزگر، مجید شیخ‌انصاری و جعفر صانعی‌ مقدم که همگی از فردا کار خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: ایده‌ پردازان تا ۲۰ اسفند نمونه‌ها را تحویل می‌دهند، هیأت داوران هم در ایام تعطیلات نوروز به داوری آثار می‌پردازد که فرآیند جشنواره تا اردیبهشت به پایان می‌رسد و از آن به بعد مراحل آموزش و تجاری‌سازی را آغاز می‌کنیم.   لازم به ذکر است بگویم ما هیچ بودجه دولتی دریافت نکردیم اما حامی اصلی جشنواره همراه اول است و بنیاد فارابی هم ما را همراهی می‌کند. البته اسپانسرهای زیادی اعلام همکاری کردند. اما در کل وزارت ارتباطات مایل به واگذاری این ایده جشنواره به بخش خصوصی است.

مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزیر ارتباطات از VOD ها خواستند تا یک بخش ویژه یا یک APP مخصوص کودکان داشته باشند که این مهم به زودی به سرانجام می رسد و همه آن ها بخش اختصاصی کودک را راه اندازی خواهند کرد؛ همچنین برای رندر انیمیشن یکی از بزرگترین ابر کامپیوترهای کشور را به آنها اختصاص و پارک سجاد را برای استفاده در اختیار آنها قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.