یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳

شباهت‌های ترامپ و کوروش در یک فیلم آمریکایی!

نگاتیو

کیهان: در یک فیلم آمریکایی به نام «پیشگویی ترامپ» که در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۸ در این کشور به نمایش درآمد، مسیحیان انجیلی (اوانجلیست یا مسیحیان صهیونیست) در سیمای ترامپ، چهره کوروش (پادشاه هخامنشی) را ترسیم کردند! نیویورک تایمز با اعلام خبر یاد شده، می‌نویسد:

«... فیلم یاد شده داستان مارک تیلور، یک مأمور آتش‌نشانی بازنشسته است که مدعی است در سال ۲۰۱۱ خدا به او گفته دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا خواهد شد. در جایی تعیین‌کننده از فیلم، دقیقا بعد از اینکه بازیگر نقش تیلور در برق یک شهود ناگهانی از حال می‌رود، کتاب مقدس را بر‌داشته و به فصل ۴۵ کتاب‌اشعیا (اولین کتاب از پیامبران پسین در عهد عتیق) می‌رود، فصلی که به وصف تدهین یا مسح کوروش، پادشاه هخامنشی، اختصاص دارد. در صحنه بعدی این فیلم، صدای دونالد ترامپ را می‌شنویم در حال مصاحبه با «کلوب ۷۰۰» که برنامه تلویزیونی مشهور اوانجلیستی است...»

زمانی «لانس والنوو»، نویسنده و سخنگوی مسیحیت انجیلی یا اوانجلیستی (مسیحیان صهیونیست) که در این فیلم هم حاضر است، گفته بود:
«... مقدر است که رئیس‌جمهوری چهل وپنجم آمریکا، همچون کوروش فصل چهل و پنجم‌اشعیا باشد، کسی که دیوارهای فروریخته را دوباره برپا خواهد کرد و میان ما و سقوط فرهنگی دیوار خواهد کشید.»  ماجرای فیلم «پیشگویی ترامپ» چیزی شبیه به همین است. همانندسازی و هم‌ذات‌پنداری میان رئیس‌جمهوری چهل و پنجم آمریکا و کوروش باستانی امری حاشیه‌ای نمی‌تواند باشد. فیلم «پیشگویی ترامپ» با کمک استادان و دانشجویان دانشگاه «لیبرتی» ساخته شده، دانشگاهی که رئیس ‌آن، جری فالوِل جونیور (از رهبران اوانجلیست) در جلب حمایت مسیحیان انجیلی از دونالد ترامپ نقش مهمی داشت.  اما پیوند زدن پروژه‌های آخرالزمانی که دیری است در میان صهیونیست‌ها کلید خورده و برنامه‌ها و طرح‌های بسیاری برایش تدارک دیده شده با رئیس‌ جمهوری آمریکا، پدیده جدیدی نیست. در زمان جرج دبلیو بوش، او را در ذیل همین پروژه، «مسیح» خواندند و قبل از وی رونالد ریگان، چهلمین رئیس‌جمهوری آمریکا نیز آرزو کرده بود که در همین پروژه، اولین کسی باشد که موشک نبرد آخرالزمان را شلیک می‌کند.

اما پیوند زدن این پروژه با شاهان باستانی ایران، پس از سال‌ها که از طرح باستان‌گرایی در فضای فرهنگی کشور ما می‌گذرد، حکایت احیای طرحی قدیمی برای مقابله با اسلام و انقلاب اسلامی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.