یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

در نشست خبری سریال «مینو» عنوان شد:

از طرح موضوع عجیب و جدید ممنوعیت نام گذاری سریال ها با عناوین زنانه تا پاسخ به شائبه بودجه ۱۰ میلیاردی

نشست خبری سریال «مینو»

سینماپرس: در نشست خبری سریال تلویزیونی «مینو» مسائل بسیاری مطرح شد از مورد عجیب جدید در تلویزیون برای ممنوعیت عنوان سریال ها با نام های زنانه تا پاسخ به شائبه ۱۰ میلیاردی بودجه سریال و عوامل این سریال به سوألات اهالی رسانه پاسخ دادند.

به گزارش سینماپرس نشست خبری سریال تلویزیونی «مینو» به کارگردانی امیرمهدی پوروزیری در سازمان هنری رسانه ای اوج برگزار شد.

آرش خلاق دوست (فیلمبردار) مهدی همایونفر (تهیه کننده) امیرمهدی پوروزیری (کارگردان) عباس غزالی (بازیگر) مهدیه نساج (بازیگر) سلمان فرخنده (نویسنده و بازیگر) با همراهی اهالی رسانه در این نشست حضور داشتند.  

پوروزیری کارگردان این سریال در ابتدای این نشست گفت: این سریال اولین تجربه من و برایم بسیار جذاب بود؛ کارهایی که نسبت با جنگ دارند بسیار سخت است و من خوشحالم که این اثر به ثمر رسید.

تهیه کننده «مینو» نیز خاطرنشان کرد: من به ژانر دفاع مقدس علاقه دارم و در این حوزه کارهای زیادی کردم. این ژانر علاقه شخصی ام است و خودم نیز از نزدیک با جنگ آشنا هستم و دوست داشتم یک درام عاشقانه در بستر جنگ بسازم.

وی ادامه داد: اصولا جنگ مردانه بود و تنها استثنا هجوم ارتش بعث به برخی شهرها از جمله خرمشهر و قصرشیرین و... بود که چون یکباره صورت گرفت زن ها و کودکان نیز در آن حضور داشتند و تا مدت ها بنای مردم تخلیه شهر نبود و مردم خودشان با امکانات محدود در مقابل ارتش عراق ایستادند. ما در تاریخ جنگ ۱۷-۱۸ خانم داریم که اسلحه دست گرفتند و مقابل ارتش بعث ایستادند. از سوی دیگر ما با بانوانی روبرو بودیم که در بیمارستان پرستاری می کردند و به همین دلیل نقش بانوان در دوران جنگ انکارناپذیر است.  

پوروزیری در بخش دیگری از این نشست اظهار داشت: طرح اولیه «مینو»  مستندگونه بو اما بعدها به این نتیجه رسیدیدم که داشتن داستان عاشقانه و حضور خانواده ها و آدم های معمولی می تواند به جذاب تر شدن آن کمک کند. ما قهرمانان بزرگی داریم که اسم شان جایی شنیده نشده، برای ما جذاب بود که به این افراد بپردازیم.  

وی در پاسخ به این سوأل که چرا نام اولیه سریال تغییر کرده گفت: نام اولیه این سریال «آشوب»  بود و چون سریال دیگری با این نام  ساخته شد ما عنوان مان را عوض کردیم. البته در دوره ای اسم زن در صدا و سیما ممنوع شده بود اما ما قبولاندیم که این کار انجام شود و در نهایت موفق شدیم.

غزالی بازیگر این سریال نیز گفت: از زمانی که فیلمنامه را خواندم برایم بسیار جذاب بود. همه چیز تصویری بود و اتفاقات را جذاب می دیدم. این فیلمنامه بسیار دوست داشتنی بود و برای من که همیشه دوست دارم کاری کنم که یک پله رو به جلو باشد اتفاق نیکویی بود و خوشحالم که «مینو» اثری در شأن مخاطب است. من خوشحالم از همکاری با این گروه درخشان و الآن شب به شب سریال را می بینم و احساسم را به همه همکارانم منتقل می کنم.

وی ادامه داد: «مینو» سریال متفاوتی بود که از قسمت های اولیه اش قصه شروع می شد و مانند بسیاری آثار که شروع داستان بسیار کشدار است این اتفاق در این اثر رخ نداد.

نساج بازیگر نقش مینو نیز اظهار داشت: من از سریال «آسپرین» آقای فرخنده را می شناختم و ایشان مرا به این پروژه معرفی کردند. بازی در این اور تجربه فوق العاده ای بود و اولین نقش اصلی بود که من کار کردم.

وی افزود: این اور ژانر سختی داست و اتفاقات تراژیک زیادی برای مینو می افتاد و از همه این جهات من معتقدم تجربه تکرارنشدنی برای من خواهد بود. مخاطبان با دیدن ماحصل کار می فهمند سختی بسیاری برای من وجود داشته اما من تأکید می کنم که خیلی سختی ها دیده نمی شود.

نساج خاطرنشان کرد: این شخصیت صحنه های حسی سنگین داشت و خوشبختانه آنچه تا امروز بازخورد داشتم خیلی خوب بود و خوشحالم نظرات مخالفان و منتقدان را بشنوم.  

فرخنده نیز با بیان اینکه جای نویسندگان «مینو»  خالی است اظهار داشت: من از اول که نگارش سریال شروع شد با آن ها همراه شدم اما مایلم تأکید کنم خیلی از صحنه ها ماحصل بداهه های بازیگران است.

در بخشی از این نشست خبری تهیه کننده این سریال در پاسخ به سوأل خبرنگار سینماپرس مبنی بر اینکه شنیده می شود نزدیک ۱۰ میلیارد تومان برای ساخت این سریال هزینه شده آیا این رقم صحت دارد و آیا به جز سازمان اوج شما اسپانسر دیگری هم داشتید یا خیر اظهار داشت: خیر رقم هزینه شده برای ساخت این سریال تقریبا نیمی از رقمی است که شما عنوان کردید و به جز سازمان اوج، بنیاد فرهنگی روایت فتح هم نیز به ما کمک هایی کرده است.

کارگردان این سریال نیز در پاسخ به سوأل یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه چطور شما عنوان می کنید نام سریال ها با اسم زنانه ممنوع است در صورتی که ما سریال های زیادی مانند «کیمیا»، «مدینه»، «ستایش» و... پیش از تولید شده اند اظهار داشت: بنده عرض کردم در مقطعی این مشکل در صدا و سیما وجود داشت که خوشبختانه ما به این مشکل برنخوردیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.