چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

با حذف یک اپیزود

عقب‌نشینی نتفلیکس در برابر عربستان سعودی / سانسور انتقاد به قتل خاشقجی

 برنامه «لایحه میهن دوستی با حسن میناج»

سینماپرس: کمپانی نتفلیکس در پی درخواست دولت عربستان با حذف یک اپیزود از برنامه «لایحه میهن دوستی با حسن میناج» در این کشور موافقت کرده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، نتفلیکس روز گذشته اول ژانویه تایید کرد که یک اپیزود از برنامه «لایحه میهن دوستی با حسن میناج» را از پلتفرم خود در عربستان سعودی حذف کرده است. این تصمیم را نتفلیکس پس از درخواست دولت عربستان سعودی برای حذف این اپیزود گرفته است.

در این اپیزود بخشی وجود دارد که میناج از دولت عربستان سعودی به سبب قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار واشینگتن پست به شدت انتقاد می کند. او در این اپیزود همچنین محمدبن سلمان ولیعهد عربستان را به دلیل قتل خاشقجی نکوهش می کند. میناج از این اتفاق به عنوان بزرگترین تراژدی دوران محمدبن سلمان یاد کرده است.

حسن میناج در پایان این برنامه به شرکت های کامپیوتری دره سیلیکون در ایالات متحده آمریکا نیز توصیه می کند روابط اقتصادی خود با عربستان سعودی را برهم بزنند.

آنگونه که نتفلیکس اعلام کرده است این کمپانی از طرف دولت عربستان سعودی یک درخواست قانونی برای حذف این اپیزود از پلتفرم خود دریافت کرده است. دولت عربستان این اپیزود از برنامه را ناقض قانون مبارزه با جرایم سایبری بیان کرده است.

نتفلیکس روز گذشته اول ژانویه تایید کرد که اپیزود مورد نظر از سرویس های مورد استفاده در عربستان سعودی حذف شده است، با این حال اعلام کرد که این اپیزود روی یوتیوب در عربستان سعودی همچنان موجود است و البته در سرویس های مورد استفاده در ایالات متحده آمریکا نیز کماکان وجود دارد.

یکی از سخنگویان نتفلیکس در بیانیه خود در این باره چنین گفت: ما شدیدا از آزادی هنری حمایت می کنیم ولی بعد از آن که با یک درخواست قانونی معتبر مطابق با قوانین داخلی عربستان سعودی مواجه شدیم این اپیزود را تنها در کشور عربستان سعودی حذف کردیم.

پخش برنامه «لایحه میهن دوستی با حسن میناج» با اجرای میناج گزارشگر سابق دیلی‌شو از ماه اکتبر سال گذشته در نتفلیکس آغاز شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.